Sökning: "partners’ perspective"

Visar resultat 16 - 20 av 320 uppsatser innehållade orden partners’ perspective.

  1. 16. Towards a circular value chain: Circular economy strategies to facilitate circular business models : A case study of the value chain for electronic components

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Beatrice Persson; Ebba Lerneby; [2023]
    Nyckelord :Circular economy; circular value chain; circular business models; electronic components;

    Sammanfattning : Purpose: This thesis aims to contribute to the literature on how the value chain for electronic components can be leveraged to obtain circular business models (CBM). By implementing activities in the value chain, circular economy (CE) can be enhanced and a circular value chain obtained. LÄS MER

  2. 17. Anatomy of corruption in humanitarian assistance: a retrospective analysis of emergency response operations of the Liberia Red Cross Society (LRCS) to the Ebola Virus Disease (EVD) outbreak in Liberia (2014 – 2016)

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Elisha Lawodo Bloe; [2023]
    Nyckelord :emergency response and recovery; humanitarian assistance; corruption; Ebola virus disease;

    Sammanfattning : This study critically explores the pervasive issue of corruption in humanitarian assistance, focusing on the Liberia Red Cross Society (LRCS) during the Ebola outbreak in Liberia from 2014-2016. For a country grappling with broken infrastructure and fragile healthcare systems due to a 14-year-long civil war, the Ebola crisis in Liberia was an unprecedented disaster as evidenced by 10,672 recorded cases and 4,808 reported fatalities between 2014 and 2016. LÄS MER

  3. 18. Vägen till Succé: Svenska elitfotbollsklubbar på marknadsföringsplanen : Hur mindre elitfotbollsklubbar försöker vinna hjärtan och stärka varumärken

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Adrian Larsson; Anders Hylander; [2023]
    Nyckelord :Sportmarknadsföring; Marknadsföring; Fotbollsklubbmarknadsföring; Kvalitativa intervjuer; Supporterkultur;

    Sammanfattning : Sammanfattning Författare: Anders Hylander och Adrian Larsson Handledare: Jasenko Flodin Arsenovic Bakgrund: Fotboll är Sveriges nationalsport och har drygt 1,3 miljoner aktiva utövare i nästan 3000 föreningar runt om i landet (SvFF, 2023). Av dessa drygt 3000 föreningar är det ett fåtal som kan kalla sig för elitklubb, för att vara en elitklubb ska man tillhöra någon av de två högsta serierna i antingen herrfotboll eller damfotboll (SvFF, 2023). LÄS MER

  4. 19. Partnerperspektivet : En integrerad litteraturstudie om hur det är att leva med en person som har hörselnedsättning

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Caisa Hatula; Ida Johansson; [2023]
    Nyckelord :Hearing Impairment; Partner; Upper Middle Age; Communication; Quality of Life; Relationship; Third-Party Disability; Hörselnedsättning; Partner; Övre Medelålder; Kommunikation; Livskvalité; Relation; Third-Party Disability;

    Sammanfattning : Bakgrund: När en person har hörselnedsättning påverkas indirekt dess omgivning. Konsekvenser som kan upplevas av en partner kan benämnas med begreppet Third-Party Disability (TPD) och innefattar ett flertal aspekter som exempelvis kommunikation och livskvalité. LÄS MER

  5. 20. Idrottssponsringens komplexitet : En studie om företags mål och föreningars attraktionskraft

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Sebastian Ruotsalainen; Rikard Westman; [2023]
    Nyckelord :Sponsorship; sports sponsorship; value offer; corporate sponsors; partners; sponsorship relations; exchange; corporate objectives; personal preferences; social benefits; Sponsring; idrottssponsring; värdeerbjudande; företagssponsorer; samarbetspartners; sponsorrelationer; utbyte; företagsmål; personliga preferenser; samhällsnytta;

    Sammanfattning : Idrottssponsring ses idag som ett legitimt marknadsföringsverktyg, och är någonting som företag spenderar allt mer pengar på. För idrottsföreningar är sponsorintäkter en viktig del i att bedriva sin verksamhet. LÄS MER