Sökning: "personlig integritet"
Visar resultat 36 - 40 av 441 uppsatser innehållade orden personlig integritet.
36. Kundupplevelse av personlig integritet vid datainsamling av personuppgifter i kommersiella syften
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Studien behandlar fenomenet av datainsamling i försäljningsfrämjande syfte och dess upplevda effekt på personlig integritet för konsumenter. Digital marknadsföringsteknik är en central del av dagens marknader och involverar diverse IT-lösningar för att optimera marknadsföringskampanjer och försäljningsprocesser men även i produktutveckling. LÄS MER
37. Centralisation on Decentralised Online Social Networks
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The rapid growth of centralised social media platforms such as Twitter and Facebook has raised concerns about privacy and the concentration of power held by the companies behind these services. In response, decentralised social media platforms have emerged as alternatives, forming federations of various instances without a single owner. LÄS MER
38. Maktutövning - personlig integritet eller effektivitet : En intervjustudie om polisers inställningar till visitationszoner
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Den nuvarande regeringen har i Tidöavtalet lagt fram ett förslag om ett införande av visitationszoner där denna studie riktar fokus mot polisers inställningar till detta. Tidigare forskning visar att visitationszoner inte givit den effekt på kriminaliteten i praktiken som önskats och att visitationszoner istället fått kontraproduktiva konsekvenser genom minskat förtroende för polisen samt ökad diskriminering av etniska minoriteter. LÄS MER
39. Hemliga tvångsmedel, balans mellan mål och medel? : Rätten till skydd för personlig integritet och utökade möjligheter till hemliga tvångsmedel i utredande och förebyggande syfte
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
40. Personlig integritet och personanpassade annonser : En kvalitativ studie om konsumenters upplevda fördelar och risker med insamling av personliga uppgifter till personanpassad annonsering
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to investigate how consumers reason about personalized online advertising. Research questions: Do consumers perceive the risks and benefits of personalized online advertisements? How do consumers adapt their behavior based on the risks and benefits perceived by online personalized advertisements? Methodology: This study is implemented using a qualitative research method and a deductive approach. LÄS MER