Sökning: "personlighetsdrag kvantitativ"

Visar resultat 11 - 15 av 63 uppsatser innehållade orden personlighetsdrag kvantitativ.

  1. 11. Personlighetsdrag och graden av arbetstillfredsställelse hos fastighetsmäklare : En studie om hur personlighetsdrag inom The Big Five har ett samband med graden av arbetstillfredsställelse hos fastighetsmäklare under en nedåtgående bostadsmarknad.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :David Hedlund; William Wiman; [2023]
    Nyckelord :The Big Five; Job Satisfaction; Minnesota Satisfaction Questionnaire; Real Estate Agents;

    Sammanfattning : Titel: Personlighetsdrag och graden av arbetstillfredsställelse hos fastighetsmäklare – En studie om hur personlighetsdrag inom The Big Five har ett samband med graden av arbetstillfredsställelse hos fastighetsmäklare under en nedåtgående bostadsmarknad. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i företagsekonomi Författare: David Hedlund och William Wiman Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2023 - Juni  Syfte: Syftet med studien är att undersöka sambandet mellan olika personlighetsdrag inom The Big Five och graden av arbetstillfredsställelse hos fastighetsmäklare under en nedåtgående bostadsmarknad. LÄS MER

  2. 12. Påverkar fastighetsmäklarens klädsel förtroende hos kunden? : En kvantitativ studie som undersöker sambandet mellan The Big Five, klädsel och förtroende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Emma Ekvall; Yolanda Tidlund; [2023]
    Nyckelord :Real estate; attire; first impression; stereotype; personality traits; the big five;

    Sammanfattning : Titel: Påverkar fastighetsmäklarens klädsel förtroende hos kunden?  Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Emma Ekvall och Yolanda Tidlund  Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2023 juni Syfte: Syftet med studien är att analysera kundens personlighetsdrag och skapa en förståelse för hur kunden uppfattar fastighetsmäklarens klädsel samt hur det påverkar förtroendet hos kunden. För att besvara syftet kommer studien att undersöka förtroendet hos populationen för fastighetsmäklare, hur fastighetsmäklarens klädsel påverkar förtroendet och sambandet mellan kundens personlighetsdrag inom The Big Five och deras uppfattning av fastighetsmäklarens klädsel som förtroendeingivande. LÄS MER

  3. 13. Ensamhet och social isolering hos äldre personer : en litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Ellen Berndtsson; Nora Bleckberg; [2023]
    Nyckelord :Elderly; Experiences; Loneliness; Sense of coherence; Social isolation; Ensamhet; KASAM; Social isolering; Upplevelser; Äldre personer;

    Sammanfattning : Bakgrund Ensamhet och social isolering är en växande utmaning i takt med att befolkningen blir äldre. I vissa länder är det upp till en tredjedel av de äldre personerna som upplever ensamhet. Ensamheten och den sociala isoleringen kan ha negativa hälsoeffekter samt leda till ökade behov av sjukvård. LÄS MER

  4. 14. Den enes lyx, den andres vardag : En kvantitativ studie om hur svenska bostadsköpares personlighetsdrag relaterar till motivationsgrunder för lyxkonsumtion på bostadsmarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Julia Berglund; Hanna Spejare; [2022]
    Nyckelord :Big Five; personality traits; real estate; luxury consumption motivations; externalized luxury; internalized luxury; preferences; consumption choices;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att analysera och öka förståelsen för hur svenska bostadsköpare, utöver behov och nytta, resonerar kring val av bostad utifrån ett prestige- och statusbehov med fokus på lyx. Studien har ett deduktivt synsätt med en kvantitativ metod i form av en enkätstudie. LÄS MER

  5. 15. Kunden har alltid rätt - eller? : En kvantitativ studie om maktobalans och kundaggression i fastighetsmäklarbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Julia Häggström; Rebecca Odhe; [2022]
    Nyckelord :Real estate; real estate industry; power; power imbalance; customer aggression; Fastighetsmäklare; fastighetsmäklarbranschen; makt; maktobalans; kundaggression;

    Sammanfattning : Titel: Kunden har alltid rätt, eller? En kvantitativ studie om maktobalans inom fastighetsmäklarbranschen Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Häggström och Rebecca Odhe Handledare: Jonas Molin Datum: 2022 - Juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka kundmötet i fastighetsmäklarbranschen ur ett maktperspektiv med avseende på verbal, fysisk och sexuell kundaggression. Vidare ska undersökas vilka som utsätts för kundaggression med hänsyn till kön, ålder, branschvana och lönesystem. LÄS MER