Sökning: "pm kvantitativ"
Visar resultat 21 - 25 av 25 uppsatser innehållade orden pm kvantitativ.
21. Hygienrutiner, en kartläggning av region Skånes operationsavdelningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Nationella riktlinjer finns dokumenterade i en handbok utgiven av Sveriges kommuner och landsting. I denna handbok finns de hygienregler beskrivna som ska gälla på våra operationsavdelningar. LÄS MER
22. Förekomst, eftervård och uppföljning av sfinkterruptur i samband med vaginal förlossning
Magister-uppsats, Institutionen för kvinnors och barns hälsaSammanfattning : Ruptur av analsfinktern, så kallad sfinkterruptur, är en allvarlig komplikation vid vaginal förlossning. Eftervård och uppföljning av de kvinnor som drabbats av sfinkterruptur är viktig då komplikationer i efterförloppet kan ge besvär. LÄS MER
23. SmålandsNytt vs TV4Nyheterna Jönköping : En kvantitativ innehållsanalys av ett regionalt och ett lokalt nyhetsprogram
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Uppsatsens syfte är att se vilka urval, lokala och regionala nyhetsprogram gör innehållsmässigt och geografiskt. De analysenheter vi valt är TV4Nyheterna Jönköping och SVT Smålandsnytt. Vi jämförde även de två programmens inslag beträffande typ och längd. Vi studerade under tre veckors tid nyhetssammanfattningen 21. LÄS MER
24. Handläggning av urinretention postpartum : En kartläggning av svenska förlossningsklinikers PM
Kandidat-uppsats, OmvårdnadSammanfattning : Syftet med studien var att kartlägga svenska förlossningsklinikers PM angående urinretention postpartum, samt att studera om dessa överensstämmer med de rekommendationer som återfinns i litteraturen. Chefsbarnmorskan/avdelningschefen på alla svenska förlossningskliniker tillfrågades via e-post och telefon om de kunde skicka in sina PM angående urinretention postpartum. LÄS MER
25. Mobil marknadsföring
Master-uppsats, InformatikSammanfattning : Denna rapport syftar till att reda ut begreppet mobil direktreklam samt att genom en marknadsundersökning ta reda på om det för Stadiums kunder finns något intresse att ta del av erbjudanden och information om olika händelser genom SMS-meddelanden. Det är tänkt att denna information kan variera beroende på vilket område medlemmen befinner sig i, det vill säga riktad lägesbunden direktreklam. LÄS MER