Sökning: "processinriktat lärande"
Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden processinriktat lärande.
11. Skrivpedagogiska diskurser : En textanalys av styrdokument i grundskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : De tankar som finns bakom planering och genomförande av skrivundervisningen i grundskolan påverkas av de förhållningssätt som den beslutsfattande läraren har till sin undervisning. Att se på språk och skrivande utfrån olika perspektiv ger olika resultat. LÄS MER
12. Matematisk problemlösning i grupp
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : This study illuminates one part of the mathematic teaching in school, which is mathematical problem solving in groups. It examines teacher’s and student’s ideas about what conditions it takes to be able to learn in groups. LÄS MER
13. Slöjdprocessen : Processarbetets bidragande faktorer till elvers inlärning i teori och praktik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för estetiska ämnenSammanfattning : Syftet med vårt examensarbete var att ta reda på hur ett processinriktat arbetssätt utvecklar elevens lärande och vad olika kunskapsbegrepp innebär för elevens kunskapsutveckling. Vi ville undersöka hur det processinriktade arbetssätet tillämpas i slöjden kontra ett mer teoretisk uppfattat ämne för att kunna se om där fanns någon skillnad i arbetssätt. LÄS MER
14. Från produkt till processinriktat arbetssätt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnenSammanfattning : Tidigare har slöjden varit mer inriktad på produktion. Med vår senaste läroplan har slöjdprocessen fått en betydande roll. Vi är medvetna om att pedagogiska förändringar sker långsamt, men med vår enkätundersökning vill vi se om elever är delaktiga i processen och om lärarna arbetar utifrån skolverkets kursplan 2000. LÄS MER
15. ITis ur elevperspektiv
D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : This the’sis aim has been to study elementary school pupils experience of ITiS (information technology in the school). To investigate this essential interviews has been done with teachers and more careful questions have been put to pupils to get at picture of their perspective of the project. LÄS MER