Sökning: "produktsegment"

Visar resultat 6 - 10 av 17 uppsatser innehållade ordet produktsegment.

  1. 6. Tillämpning av mognadsmodellen för ständiga förbättringar på operatörsnivå i tillverkande företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Anna Karlsson; Annelie Persson; [2017]
    Nyckelord :ständiga förbättringar; mognadsgrad; utvärdering; tillverkning;

    Sammanfattning : Att arbeta med ständiga förbättringar (SF) är en del av många tillverkande företags ledningssystem, men tyvärr är det inte ovanligt att företagen upplever ett gap mellan önskade resultat och det som faktiskt sker. Om anledningarna till detta gap kunde synliggöras skulle insatserna för att vidareutveckla förbättringsarbetet bli lättare att rikta. LÄS MER

  2. 7. Sodium reduction in emulsion-type sausage

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Food Science

    Författare :Lisa Skogsberg; [2016]
    Nyckelord :salt; sodium reduction; potassium chloride; substitution; sausage;

    Sammanfattning : Sodium chloride (salt) is consumed in varying amounts between individuals and popula-tions worldwide, but the consumption is generally higher than the recommended intake in many parts of the world. Research has shown that high sodium consumption is associated with increased blood pressure and we are therefore recommended to consume less sodium. LÄS MER

  3. 8. Konsumenters attityd till ekologiska snacksprodukter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskap

    Författare :Amanda Järpemo; Harald Pedersen; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Konsumtion av ekologiska produkter ökar i samhället. Studier visar att ekologiska snacksprodukter upplevs som mer hälsosamma. Systematiska översikter på ämnet avvisar hälsopåståenden hos ekologiska produkter. Syfte: Syftet med studien är att undersöka deltagarnas attityd till ekologiska snacksprodukter. LÄS MER

  4. 9. Produktutveckling genom märkesutvidgning- hur Abecita kan nå en yngre målgrupp

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Stefani Petkovic; [2014]
    Nyckelord :produktutveckling; produktsegment; märkesutvidgning; linjeutvidgning; underkläder;

    Sammanfattning : B-uppsatsens syfte är att analysera hur Abecita genom en märkesutvidgning kan utvecklas för att nå ett nytt segment som skall utgöras av den unga trendiga kvinnan. Litteratur kring redan existerande uppbyggnad av varumärkens identitet och image har studerats för att efter ovan nämnda riktlinjer kunna presentera den unga trendiga kvinnan hos Abecita. LÄS MER

  5. 10. Spridning av innovationer på en konkurrensutsatt marknad

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Erik Wetterberg; [2014]
    Nyckelord :kommunikation; mellanstruken panel; byggvaruhus; diffusion of innovation; competitive landscape; co-opetition; dominant logic;

    Sammanfattning : Skogsindustrin har de senaste decennierna ökat anslag och ansträngningar för att utveckla nya och mer högförädlade produktsegment för att motverka trenden att substitut tar marknadsandelar från träprodukter. Innovation, marknadsföring och kundrelationer är traditionellt områden som skogsbranschen har åsidosatt då ansträngningar och kapital investerats på processutveckling. LÄS MER