Sökning: "produktsegment"

Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade ordet produktsegment.

  1. 11. Sekundärförpackningens ur butiksperspektiv - En fallstudie med Lantmännen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förpackningslogistik

    Författare :Charlotte Röhfors; [2014]
    Nyckelord :Sekundärförpackning; Packaging scorecard; förpackningsfunktioner; egenskaper; logistik; förpackningslogistik; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Det här arbetet har genomförts med hjälp av metoden för en fallstudie med flerfallsdesign och en analysenhet. Svenska livsmedelsbutiker är kontexten i arbetet, fallet är sekundärförpackningar för en viss produktkategori och analysenheten är egenskaper hos sekundärförpackningen. LÄS MER

  2. 12. Träplastkompositer – ett material för framtiden? : en kvalitativ studie om marknadens önskemål för att göra träplastkompositer till ett mer attraktivt material för framtiden

    Kandidat-uppsats, SLU/Department of Forest Biomaterials and Technology (from 131204)

    Författare :Anton Stenlund; [2014]
    Nyckelord :komposit; utveckling; Sverige; attribut; innovation;

    Sammanfattning : Minskad efterfrågan på traditionella produkter från skogsindustrin kombinerat med ökad efterfrågan på icke-fossila material medför att företag inom skogsbranschen alltmer intresserar sig för nya produktsegment. Holmen New Business Development, en forsknings- och utvecklingsavdelning inom företaget Holmen arbetar med att utveckla produkter där trä kan ersätta traditionella alternativ. LÄS MER

  3. 13. Att förpacka ett pris : hur visuella element påverkar konsumentens prisuppfattning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Patrik Olsson; Johan Ahlstrand; [2012]
    Nyckelord :packaging design; price positioning; Förpackningsdesign; prispositionering;

    Sammanfattning : Titel: Att förpacka ett pris Examination: 2012-04-21 Ämne/kurs: Kandidatuppsats, Medie- och Kommunikationsvetenskap, 15 hp Författare: Johan Ahlstrand & Patrik Olsson Handledare: Mikael GullikssonNyckelord: Förpackningsdesign, prispositionering Syfte: Syftet är att undersöka tre specifika förpackningar och hur detre visuella elementen typografi, bild/illustration och formpåverkar konsumenternas prisuppfattning av produkten. Uppsatsen undersöker också om konsumenter som oftahandlar I ett specifikt produktsegment är bättre på att avgöraprispositioneringen på våra utvalda förpackningar änkonsumenter som sällan eller aldrig handlar frånproduktsegmentet. LÄS MER

  4. 14. Vntilationsventil för förbättrad bostadsmiljö

    M1-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Jonas Forslind; Jesper Nerhed; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Examensarbetet handlar om att utveckla nästa generations koncept för bostadsventilationsdontill Lindabs nya produktsegment. Projektet har gått ut på att ta reda på vad som eftersöks iframtidens ventilationsdon, samt att utveckla dessa tankar och åsikter till visuella idéer. LÄS MER

  5. 15. Varde ljus : Korridorbelysning för offentlig miljö - ett samarbete med zobra

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och design

    Författare :Mickey Grundström; [2009]
    Nyckelord :armatur; ljus; belysning; zobra; uppsats; dekoration; inredning; hotell; korridor; offentlig miljö; design;

    Sammanfattning : Mitt Examensarbete våren 2009 har skett i samarbete med zobra, ett belysningsföretag med bas i Vimmerby. Deras inriktning är att utveckla, tillverka och marknadsföra funktions-riktig belysning med god design för offentlig miljö. LÄS MER