Sökning: "programmering kunskap"
Visar resultat 21 - 25 av 115 uppsatser innehållade orden programmering kunskap.
21. Automatisk generering av PLC-kod med TIA Openness
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskapSammanfattning : Projektet har utförts i samarbete med Elektroautomatik, ett företag som specialiserar sig inom automation. En del av företagets arbete består av PLC-programmering i Siemens TIA Portal. Vid uppstart av nya projekt, nyttjar företaget ett skalprojekt innehållande en struktur för PLC[1]programmen. LÄS MER
22. Programmering i matematikundervisningen : Elevernas upplevelser och erfarenheter av programmering under matematikundervisningen i årskurs 7-9
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : 2018 ändrades läroplanen för grundskolan och programmering infördes som en del av det centrala innehållet. 1 2020 visar en studie att 79% av lärarna är osäkra på att undervisa i ämnet. LÄS MER
23. Algebra=visuell programmering? : En systematisk litteraturstudie över ”Big Ideas” i algebra och visuell programmering åk 4-6
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Programmering infördes 2018 i Lgr 11 under Algebra i det centrala innehållet för matematik. Sverige är unikt med denna konstruktion och det har medfört svårigheter för matematiklärare då det dels är otydligt vad undervisningen ska innehålla och dels, vad programmering har med algebra att göra. LÄS MER
24. Programmering inom teknikundervisningen : En studie som fokuserar på vilka möjligheter och utmaningar det finns inomprogrammering i åk 4-7 för tekniklärare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med den här studien var att få kunskap om vilka möjligheter och utmaningar som tekniklärare i årskurs 4 – 7 beskriver när de ska undervisa om programmering. Denna studie fokuserade på undervisning som bidrar till elevers förståelse för användningsområdena inom programmering och betydelsen i vårt teknikintensiva samhälle samt elevernas förståelse för att vissa föremål i vår vardag och vårt samhälle är programmerade för att fungera. LÄS MER
25. Pedagogers tankar, erfarenheter och arbete med digitala spel i förskolan : En kvalitativ studie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Sammanfattning Den här studien innefattar pedagogers arbete med digitala spel i förskolan. Pedagogers tankar och erfarenheter av att arbeta med digitala spel kommer att synliggöras. Vårt resultat kommer jämföras med tidigare forskning i diskussionsavsnittet för att lyfta fram likheter och skillnader. LÄS MER