Sökning: "push pull modellen"
Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden push pull modellen.
11. Integrerad IT i skolvärlden? : IT som verktyg i skolan
M1-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : Sammanfattning I det här examensarbetet undersöker vi IT som verktyg i skolan. Hur lärare använder sig av dator, smartboard, smartphone, surfplatta eller digital kamera, dessa kallar vi digitala redskap, i undervisningen. En smartboard är en interaktiv tavla med touchfunktion som är kopplad till en dator och projektor. LÄS MER
12. Starkare varumärke genom användande av sociala medier : En kvalitativ fallstudie av Volkswagen Sverige
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Problem-definition: How companies work with social media to strengthen their brand equity and what other purposes might lay behind this usage. Purpose: How Volkswagen Sweden use social media in order to strengthen their brand equity. LÄS MER
13. Projekt Navilis : En studie av Agilis hjulnav
Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : KTH har sedan 2006 ett bidrag i Shell Eco Marathon, en tävling där den mest bränslesnålabilen skall konstrueras och byggas. För detta projekt pågår kontinuerligt arbete med att få mervikt och andra faktorer som ökar bilens förbrukning. Denna rapports syfte är att utreda krafterpå hjulen för att sedan kunna optimera naven utefter dessa. LÄS MER
14. Inträdesbarriärer på den svenska snusmarknaden
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Under det nya seklets början har den svenska snusmarknaden karaktäriserats av en ökande konkurrens efter att under en lång period i princip ha varit en monopolmarknad för det tidigare statliga bolaget Swedish Match. Uppsatsen har syftat till att undersöka de inträdesbarriärer som uppstickarna mött i sina försök att penetrera en marknad som karaktäriseras av ovanligt hög varumärkeslojalitet, marknadsföringsförbud och i vissa fall distributionssvårigheter och därefter analysera hur dessa kan övervinnas med hjälp av marknadsföringsverktyg. LÄS MER