Sökning: "push pull modellen"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden push pull modellen.

  1. 11. Integrerad IT i skolvärlden? : IT som verktyg i skolan

    M1-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Nathalie Lundborg; Lena Persson; [2013]
    Nyckelord :Dator skola IKT-utbildning; IT användning; IT i skolan; Lärarroll; Lärande; Pull-and Push; Skola; TPACK; Undervisning;

    Sammanfattning : Sammanfattning I det här examensarbetet undersöker vi IT som verktyg i skolan.  Hur lärare använder sig av dator, smartboard, smartphone, surfplatta eller digital kamera, dessa kallar vi digitala redskap, i undervisningen. En smartboard är en interaktiv tavla med touchfunktion som är kopplad till en dator och projektor. LÄS MER

  2. 12. Starkare varumärke genom användande av sociala medier : En kvalitativ fallstudie av Volkswagen Sverige

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Joakim Strandh; Alexander Garcin; [2012]
    Nyckelord :Social media; Social networks; Brand; Brand equity; Communication; relationship marketing; word of mouth; word of mouse; push and pull marketing; Facebook; Volkswagen; B2C.; Sociala medier; sociala nätverk; varumärke; varumärkeskapital; kommunikation; relationsmarknadsföring; word-of-mouth; word-of-mouse; push- pullmarknadsföring; Facebook; Volkswagen och B2C.;

    Sammanfattning : Problem-definition: How companies work with social media to strengthen their brand equity and what other purposes might lay behind this usage. Purpose: How Volkswagen Sweden use social media in order to strengthen their brand equity. LÄS MER

  3. 13. Projekt Navilis : En studie av Agilis hjulnav

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Niklas Klinteskog; Wojtek Malinowski; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : KTH har sedan 2006 ett bidrag i Shell Eco Marathon, en tävling där den mest bränslesnålabilen skall konstrueras och byggas. För detta projekt pågår kontinuerligt arbete med att få mervikt och andra faktorer som ökar bilens förbrukning. Denna rapports syfte är att utreda krafterpå hjulen för att sedan kunna optimera naven utefter dessa. LÄS MER

  4. 14. Inträdesbarriärer på den svenska snusmarknaden

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Roos; Anders Harlin; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under det nya seklets början har den svenska snusmarknaden karaktäriserats av en ökande konkurrens efter att under en lång period i princip ha varit en monopolmarknad för det tidigare statliga bolaget Swedish Match. Uppsatsen har syftat till att undersöka de inträdesbarriärer som uppstickarna mött i sina försök att penetrera en marknad som karaktäriseras av ovanligt hög varumärkeslojalitet, marknadsföringsförbud och i vissa fall distributionssvårigheter och därefter analysera hur dessa kan övervinnas med hjälp av marknadsföringsverktyg. LÄS MER