Sökning: "recipient"
Visar resultat 1 - 5 av 759 uppsatser innehållade ordet recipient.
1. "DE VILLE JU VÄCKA KÄNSLOR, JA, OCH DET FUNKADE”. En kvalitativ studie om visuell storytelling ur ett mottagarperspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : In a constantly and rapidly developing world where the environment, human rights and inclusivity has become more important topics on the agenda than ever before, companies have had to adapt their marketing strategies to fit society's new expectations and standards. This has led to a shift in focus – from directly selling a product to now selling a brand. LÄS MER
2. Njurdonatorers upplevelser av att frivilligt donera en njure
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)Sammanfattning : Bakgrund: Njurdonation är en omfattande process där en individ, efter eget beslut eller i samråd med andra, donerar en av sina friska njurar till en mottagare i behov av den för att förbättra sin överlevnad och hälsa. Som grundutbildad sjuksköterska har man tillgång till flera olika arbetsplatser, vilket innebär att man kommer möta olika patientgrupper i sitt yrke. LÄS MER
3. Passiv mottagare eller kompetent aktör? : En analys av barns aktörskap och inflytande i uppfostran första halvan av 1900-talet.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : The aim of this study was to study the portrayal of children’s agency in parenting literature in the first half of the 20th century. Questions this study asked was how the importance of agency was portrayed as well as how the authors portrayed education as it relates to the Swedish school system’s mission of nurturing. LÄS MER
4. Visuella komponenter som sätter tobaksfria nikotinprodukter i centrum : En kvalitativ semiotisk bildanalys med kompletterande textanalys av Vont, Volt och Zone X visuellla kommunikation på Instagram
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Följande studie granskar kommunikationen från tobaksfria nikotinföretag på Instagram. Syftet är att inom forskningsfältet marknadskommunikation, undersöka den visuella kommunikationen och kompletterande textuella element på Instagram och vilka kommunikativa strategier företagen använder sig av. LÄS MER
5. Persuading others using language online
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/DatalogiSammanfattning : This study explores the dynamics of persuasive communication within the context of the r/AmItheAsshole subreddit, a platform that serves as a space for individuals to share real-life conflicts, inviting impartial judgments from the Reddit community, so-called flairs. Grounded in Communication Accommodation Theory and existing research on persuasion, the study explores the impact of language attributes on persuasive outcomes, using hypothesis testing to determine significant differences between the different flairs and two broader binary categories of blame. LÄS MER