Sökning: "reklam musik"

Visar resultat 11 - 15 av 28 uppsatser innehållade orden reklam musik.

  1. 11. Att marknadsföra med musik : en studie kring musik i reklamfilm och en artistprofils påverkan på ett varumärke

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Filip Hiltmann; [2016]
    Nyckelord :Musik; Marknadsföring; Reklam; Synkronisering; Reklammusik;

    Sammanfattning : Due to the current digitalization of the music industry it has become more important than ever for musicians to get their music placed in advertising. This process is frequently described as a win-win situation for both sides: the musician gets money and exposure while the brand gets to ride on the musician’s pop-cultural position in society. LÄS MER

  2. 12. ”More Than a Feeling” : En kvalitativ studie om hur synkronisering kan stärka en artists varumärke.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Edward Eriksson; Mohammed Hindi; Marcus Michaylov; [2016]
    Nyckelord :Reklammusik; Filmmusik; Rörlig bild; Reklam; Synkronisering; Artist; Upphovsman; Upphovsperson; Image; Identitet; Varumärke; Kongruens; Relationer; Musikbranschen; Sell-out; Promotion; Co-branding.;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna uppsats är att genom en kvalitativ studie förstå hur artister och dess representanter inom den svenska musikbranschen kan stärka en artist varumärke genom synkronisering av musik, samt vilka aspekter som borde beaktas vid synkroniseringen. Metod Denna uppsats är genomförd med en kvalitativ metod med deduktiv ansats, med vissa inslag av induktiv ansats. LÄS MER

  3. 13. Att få rådgivning av en gräsand : En studie om webbplatsers bilder och deras funktion i konstruktionen av ungdomars identitet

    L3-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Hanna Engström; [2013]
    Nyckelord :bild; interne; online; identitet; konstruktion av identitet; ungdomar; nätet; ungdomar på nätet;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att granska bilder, layout och reklam från olika webbplatser och analysera hurdessa bilder kan påverka ungdomar i deras konstruktion av sin identitet. De hemsidor som granskatsvaldes ut genom en informant och valet av informant gjordes genom en enkätundersökning somfokuserade på vilka webbplatser ungdomarna besökt under en vecka. LÄS MER

  4. 14. Musikens mening och betydelse i reklam - En studie om musik, reklam och meningsmanipulation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Sofie Lindevall; [2012-02-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Genom att undersöka tre utvalda reklamexempel och göra sex kvalitativa intervjuer med tv-tittare har jag undersökt vad som händer med välkänd musik när den placeras i reklam. Jag har undersökt om och hur mening, betydelse och associationer kan komma att ändras. LÄS MER

  5. 15. Storytelling : En framgångsrik historia

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :CHARLOTTE KARLSSON; MARINA USPOR; [2011]
    Nyckelord :storytelling; expert; storytelling; expert; consumer and branch experience; konsument och branschvana;

    Sammanfattning : Berättelser och historier har sedan urminnes tider förtrollat och fängslat människor. Förr itiden samlades människor runt lägerelden för att ta del av berättelser, idag samlasmänniskor runt varumärken. LÄS MER