Sökning: "reklam och pr stockholms universitet"

Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade orden reklam och pr stockholms universitet.

  1. 6. Konsumentens upplevelse av interaktiv reklam

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Ruth Zagadou; Martina Cierzniak; [2015]
    Nyckelord :Attityd; Interaktivitet; Reklam; PR;

    Sammanfattning : Tidigare studier påvisar att dagens marknadsföring inte är lika effektiv som förr, och behöver därmed nyanseras. Marknadsförare är på ständig jakt efter nya effektiva sätt att förmedla sina budskap på. En av dessa nya fenomen är interaktiv reklam. LÄS MER

  2. 7. Avdragsrätten för sponsring vid PR- och marknadsföringsutgifter

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt

    Författare :Ante Ingesson; Christian Thoor; [2014]
    Nyckelord :avdragsrätt; skattemässigt avdrag; avdragsgill; sponsring; reklam; gåva; marknadsföring; exponering; marknadsföringsutgifter; varumärke; goodwill; direkt motprestation; indirekt omkostnad; motprestation; christian thoor; ante ingesson; stockholms opera; procordia; STCC; falcon; idrottsponsring; kultursponsring;

    Sammanfattning : .... LÄS MER