Sökning: "restaurang marknadsföring sociala medier"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden restaurang marknadsföring sociala medier.

  1. 1. Färg möter förväntningar : - en kvantitativ studie om hur färg påverkar förväntningarpå ett restaurangbesök

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Lina Gudmundson; Amanda Hedberg; [2018]
    Nyckelord :​Servicekvalitet; Förväntningar; Färg; Restaurang; Varma färger; Kalla färger;

    Sammanfattning : Bakgrund: ​Tjänstesektorn växer i takt med att svenskar spenderar mer pengar än någonsinpå restaurangbesök. Hur färgsättning i ett servicelandskap påverkar förväntningar av ett restaurangbesök är mindre studerat. Förväntningar på ett restaurangbesök kan skapas genom exempelvis marknadskommunikation såsom sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Social mediestrategi för en mobil restaurang

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Jenny Quach; Frida Stenbäck; [2015]
    Nyckelord :Budskapsstrategi; Emotioner; Facebook; Instagram; Sociala Medier; Social mediestrategi; Varumärke; Word of Mouth; Viral spridning;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this report is to find out how to design a social media strategy with the purpose of increasing the number of followers and exposure of a mobile restaurant on selected platforms. Two different campaigns have been designed and the effects between them have been compared. LÄS MER

  3. 3. Interaktion inom sociala medier : Hotellens hantering

    M1-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Amanda Lundgren; Malin Moberg; [2013]
    Nyckelord :Social media; guest; hotel; communication; marketing;

    Sammanfattning : Sociala medier är ett samlingsbegrepp för kommunikationskanaler där individer har möjlighet att integrera med varandra. Sociala medier utgår från en tvåvägskommunikation, vilket innebär att mottagaren har möjlighet att integrera med företag. LÄS MER