Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 135 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Consumer Attention Marketing Strategies : How do companies’ perception of online consumers’ attention span affect their digital marketing strategies?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Jonas Helgesson; Kristian Stojkovic; [2023]
    Nyckelord :Consumer Attention Span; Digital Marketing Strategies; Consumer Behaviour; Digital Media Platforms; Konsumenters Uppmärksamhetsförmåga; Digitala Marknadsföringsstrategier; Konsumentbeteende; Digitala Medieplattformar;

    Sammanfattning : The world of digital marketing is advancing at a rapid rate, an ever so increasing number of individuals are connected to the world wide web and subsequently being exposed to marketing messages in the thousands each day. For marketers this poses a unique challenge when it comes to creating a marketing segment which conveys their message effectively by attaining the attention of the consumer. LÄS MER

  2. 2. Do you purchase you-products? A quantitative study analyzing the mediating effects of self-congruence and satisfaction on the purchase intention of masstige home goods

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Kajsa Dahlberg; Vilgot Bergmark; [2023]
    Nyckelord :Masstige; Self-congruence; Purchase intention; Consumer behavior; Everyday products;

    Sammanfattning : In contrast to earlier times, middle-class consumers are now more inclined to purchase products that offer superior quality and taste. The new middle segment is called "masstige" as it bridges the "mass" production of "prestige" items. LÄS MER

  3. 3. The Impact of Generation-Z on International Branding Strategy: An Analysis of Startup Fashion Brands : What are the possible challenges and advantages faced by startup fashion brands in adapting to the Gen-Z effect in their international branding strategies?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Kristjana Zaka; Masood Muqdad Sami Al Juboori; [2023]
    Nyckelord :Generation Z; International Branding Strategy; Branding; Small Fashion Brands; Startups; New Ventures; Consumer Behavior; Qualitative Research.;

    Sammanfattning : This study explores the profound impact of Generation Z (Gen Z) on the international branding strategies employed by small fashion brand startups. As digital natives born between the mid-1990s and early 2010s, Gen Z represents a dynamic force that challenges traditional marketing approaches. LÄS MER

  4. 4. Värdeanalysens påverkan på både val och hantering av informationssäkerhetsbolags kunder : En studie av Basalt AB och deras potentiella kunder

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Judith Hambraeus; [2023]
    Nyckelord :Cybersäkerhet; värdeskapande; värdeerbjudande; marknadsstrategier; mark- nadsexpansion; upplevt värde;

    Sammanfattning : The attraction of the cybersecurity market is increasing with the fast market growth as well as the potential that comes with the digitalisation of todays society. A supplier of information security products that wants to expand, needs to be able to identify new customers and segments as well as understand the customers needs. LÄS MER

  5. 5. Sex säljer! Sexualisering av kvinnan inom digital marknadskommunikation : En studie med modebranschens fast fashion-segment i fokus

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jenny Widjestam; Amanda Skoglund; Rebecka Enevoldson; [2022]
    Nyckelord :symbols for sex; sexualization of women; marketing communication; digital marketing communication; fast fashion; marketing culture; sexual messages; Symboler för sex; sexualisering av kvinnan; marknadskommunikation; digital marknadskommunikation; fast fashion; marknadsföringskultur; sexuella budskap;

    Sammanfattning : Sedan långt tillbaka i tiden har sexualisering använts inom marknadsföring som ett strategiskt verktyg för att öka och bibehålla konsumenters uppmärksamhet. Numera har digitaliseringen av marknadskommunikation lett till att konkurrensen om konsumenters uppmärksamhet är hårdare än någonsin. LÄS MER