Sökning: "service management ica"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden service management ica.

  1. 1. Märkeslojalitet inom svensk dagligvaruhandel : En kvalitativ studie om hur aktörerna i den svenska dagligvaruhandeln skapar och underhåller kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Niklas Östling Gran; Petar Milenov; [2021]
    Nyckelord :store format; customer orientation; information gathering; loyalty program; customer relationship management; relationship marketing; corporate store image and customer loyalty;

    Sammanfattning : The grocery trade is part of the food industry, which is Sweden's third largest industry. It is obvious that it is an industry with a high market concentration where the market share of the three largest companies corresponds to almost 87%. LÄS MER

  2. 2. Agreement for increased energy efficiencybetween property owners and tenants : For an increased share of sustainable grocery stores

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Josefine Hagdahl; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Every day, climate change with increasing greenhouse gases becomes a bigger and bigger problem due to a growing population, urbanization and higher living standards, where the energy sector is the biggest cause of the emission problems. Housing and service correspond to onethird of Sweden's carbon dioxide emissions and one-third of Sweden's total final energy use, and a reduced climate impact and reduced energy use are required, not least from buildings that represent such a large part of the problem. LÄS MER

  3. 3. Tjänstedesign för att minimera hushållsavfall : Att utveckla en tjänst för en svensk dagligvaruhandlare

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :ADINA BRUCHFELD; VICTORIA LIND; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The clients of this project are Louise Nilsson and Hans von Heijne from the Product Development Innovation & Concept department at ICA. The purpose of the project was to create a service concept that would help ICA customers reduce their household waste by encouraging reuse of packages or by reducing food waste. LÄS MER

  4. 4. Höger eller vänster - vilken hand föredrar konsumenten? : En studie kring hur självscanningstekniken påverkar konsumentens plockbeteende inom livsmedelssektorn

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Thomas Joelsson; Christian Liljestrand; [2016]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; Servicelandskap; Hyllstrategier; Självbetjäningsteknik; Självscanning;

    Sammanfattning : Författare: Thomas Joelsson & Christian Liljestrand Handledare: Carina Lejonkamp Examinator: Leif V Rytting Kurs: Examensarbete 15hp - Inriktning Detaljhandeln & Service Management Titel: Höger eller vänster – vilken hand föredrar konsumenten? Problemformulering: I vilken grad och på vilket sätt kan konsumenters plockbeteende påverkas av att kunden använder självscanning? Syfte: Uppsatsens primära syfte är att klargöra om dagens självbetjäningsteknologi påverkar konsumentbeteendet inom livsmedelssektorn. Vi vill redogöra för om självscanningstekniken har föranlett till förändringar inom konsumenters plockbeteende, med fokus på vilken hand kunden väljer att plocka produkten med i servicelandskapet. LÄS MER

  5. 5. Zucchinipasta och yogabyxor - en studie om varumärkesutvidgning mot hälsorelaterade produkter.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gabriella Mattisson; Olivia Jörgensen; [2015]
    Nyckelord :Varumärkesutvidgning; hälsorelaterade produkter; varumärke; kunders attityd; General Works;

    Sammanfattning : Titel: Zucchinipasta och yogabyxor - en studie om varumärkesutvidgning mot hälsorelaterade produkter. Författare: Olivia Jörgensen och Gabriella Mattisson Nivå: Kandidatuppsats i Service Management, VT 2015 Handledare: Elin Bommenel Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. LÄS MER