Sökning: "service quality in management"

Visar resultat 1 - 5 av 594 uppsatser innehållade orden service quality in management.

  1. 1. Näringsförluster från sju jordbruksområden nära Mälaren

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Soil and Environment

    Författare :Sally Karlsson Bondesson; [2024]
    Nyckelord :avrinningsområde; belastning; fosfor; kväve; S-HYPE; retention; typområden på jordbruksmark; vattenflöde; VISS; våtmark;

    Sammanfattning : Ett av Sveriges miljömål är ”ingen övergödning” vilket innebär att gödande ämnen inte ska ha negativ inverkan på människor, biologisk mångfald eller mark-och vattenanvändning (Naturvårds-verket 2023). Näringsämnena fosfor och kväve och förlusten av dessa från framför allt jordbruksmark är en av orsakerna till övergödning i sjöar, hav och vattendrag. LÄS MER

  2. 2. LP_MQTT - A Low-Power IoT Messaging Protocol Based on MQTT Standard

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Anchu Antony; Deepthi Myladi Kelambath; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In the Internet of Things (IoT) era, the MQTT Protocol played a bigpart in increasing the flow of uninterrupted communication betweenconnected devices. With its functioning being on the publish/subscribe messaging system and having a central broker framework, MQTTconsidering its lightweight functionality, played a very vital role inIoT connectivity. LÄS MER

  3. 3. Inside the Future of Shopping Malls - Logistics Approaches for Enhancing the Collection Efficiency of Online Retail Orders from Shopping Malls by Delivery Agents

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Julia Krajka; Kaisa Nordlund; [2023-07-03]
    Nyckelord :Urban Logistics; Retail; Shopping Malls; Gig Economy; Last Mile Delivery; E-commerce; Automation; Micro-hubs; Parcel Lockers; Consumption Behavior; Stakeholder Management;

    Sammanfattning : Background: The rise of e-commerce has revolutionized the retail industry, with consumers now able to purchase goods online and receive their orders promptly at their doorstep. The COVID-19 pandemic has accelerated this trend, leading to traditional retailers reimagining their strategies and embracing omnichannel approaches to meet the growing demand for fast deliveries. LÄS MER

  4. 4. Hur kan Lean service management användas för att förbättra kundnöjdhet och effektivisera produktion- och uppföljningsskedet av byggprocessen?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :André Andersson; Elias Strandell; [2023]
    Nyckelord :Lean; Waste management; Lean service management; Customer satisfaction; Construction; Real estate companies;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to contribute to an increased understanding of the application of Lean service management in the production and monitoring phase of the construction process within real estate companies. The research questions investigate how Lean service management can improve customer satisfaction and efficiency, what obstacles can arise during implementation, and how Lean can develop in the future. LÄS MER

  5. 5. LEO Satellite Connectivity for flying vehicles

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jinxuan Chen; [2023]
    Nyckelord :LEO satellite network; satellite connectivity strategy; Nash-SAC; flying vehicles; LEO:s satellitnät; Strategi för satellitanslutning; Nash-SAC; flygande fordon;

    Sammanfattning : Compared with the terrestrial network (TN), which can only support limited covered areas, satellite communication (SC) can provide global coverage and high survivability in case of an emergency like an earthquake. Especially low-earth orbit (LEO) satellites, as a promising technology, which is integral to achieving the goal of global seamless coverage and reliable communication, catering to 6G’s communication requirements. LÄS MER