Sökning: "små resebyråer"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden små resebyråer.

  1. 1. Produktutveckling - från idé till genomförande : skillnader i arbetsprocess mellan små och stora resebyråer

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för Företagsekonomi

    Författare :Bonnie Evelina Stoltz; Pamela Becerra; [2009]
    Nyckelord :Resebyråer; turism; produktutveckling; arbetsprocess; idégenerering; resor; resande; reseföretag; turismföretag; resbyrå; resbyråer; Ving; Apollo; Läs Res; Travelnet Gotland; Gotland; mindre företag; större företag; små företag; stora företag; resmål; resekoncept; tjänsteutveckling; tjänstutveckling;

    Sammanfattning : Tourism has been an expanding market since the first travel agency started in the middle of the 18’Th century, and today it is a global industry, with intensified competition and high demands from the customers. Product development is therefore one of the most important aspects for successful companies, and scientists also agree that the first stages in product development are the most critical. LÄS MER

  2. 2. Turism som ämne?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Helena Andreasson; [2008]
    Nyckelord :turism; APU; anställningsbarhet; hållbar turismutveckling; infärgning; service; gästbemötande;

    Sammanfattning : Som en av Sveriges snabbast växande näringar lockar turismen många ungdomar till arbete samtidigt som efterfrågan på kunnig och servicemedveten personal ökar. För gymnasieskolan gäller därför att satsa på utbildning inom turism. Med kursplanrevideringen 2000 fick ämnet turism utrymme inom Handelsprogrammet (HP). LÄS MER

  3. 3. Små fristående resebyråer : Kan de överleva?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Mari-Liis Randla; Inga Maciulyte; [2008]
    Nyckelord :Kommunikation; Interaktion; Involvering; Varumärke; Lojalitet; Konkurrensstrategi;

    Sammanfattning : I samband med globaliseringen och den tekniska utvecklingen ingick alltfler resebyråer i kedjeföretag, vilket satte små fristående resebyråer i en konkurrensutsatt situation. Denna uppsats syfte är att analysera och utvärdera förutsättningar för små fristående resebyråers marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  4. 4. Nischning: en framgångssaga? : En fallstudie av små nischade resebyråer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Pernilla Brottenberg; Terese Karén; [2008]
    Nyckelord :Resebyrå; Nischade;

    Sammanfattning : Resebranschen har nått ett moget stadium där tillgången på resor överstiger efterfrågan och det blir viktigare för resebyråerna att behålla sina befintliga kunder. Resemarknaden domineras idag av stora aktörer som genom stordriftsfördelar kan pressa priserna. LÄS MER