Sökning: "smarta rörelser"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden smarta rörelser.

  1. 1. How to Design an Onboarding Experience for Passive Wearable NFC Payment Devices

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Victoria Hendered; [2022]
    Nyckelord :Onboarding; Tangible Interaction; Human Actions; Wearable Technology; Onboarding; Tangible Interaction; Mänskliga Rörelser; Wearable Teknik;

    Sammanfattning : The rapidly increasing popularity in wearables in combination with countries such as Sweden moving towards a cashless society creates a market for wearable payment devices. NFC technology is already used in traditional payment cards to provide contactless payment and is now also being used in other forms such as rings or bracelets to provide smart payment devices. LÄS MER

  2. 2. Plaggets relation till kroppen och dess rörelser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Malinsdotter Matilda; [2022]
    Nyckelord :3D scanning; Garment Fit; Tactile; Textile; 3D scanning; Passform; Taktil; Textil; Haptik;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats undersöker överdelsplagg och den förflyttning de gör i förhållande till kroppen i rörelse. För att kunna utveckla plagg med smarta funktioner med sensorer eller aktivatorer vars uppgift är att avläsa eller stimulera en specifik punkt på kroppen, är det viktigt att förstå hur plaggets förflyttas i förhållande i kroppen i rörelse. LÄS MER

  3. 3. MobilePose: Real-Time 3D Hand Pose Estimation from a Single RGB Image

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematik LTH

    Författare :David Larsson; Sofie Hellmark; [2020]
    Nyckelord :3D hand pose estimation; real-time; Convolutional neural networks; Image analysis; Machine learning; AR; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : Estimating 3D hand poses from RGB images is a challenging task. In this work we construct efficient neural networks to regress sparse 3D skeletons consisting of 21 keypoints in the hand. Additionally heatmaps are regressed to locate the keypoints in 2D. LÄS MER

  4. 4. Smarta kläder, användbarhet och påverkan på arbetsbeteende – användartestning av en prototyp

    Magister-uppsats, KTH/Ergonomi

    Författare :Dmitrij Kasyanov; Inga Mikhaltchouk; [2019]
    Nyckelord :smart clothes; product development; work-related behavioral change; usability; usability aspekts; usability studies; usability testning; testequipment; development process; wearable technology; wearable sensors; feedback; visual feedback; auditory feedback; vibrotactile feedback; multimodal feedback; smarta kläder; användbarhet; produktutveckling; arbetsrelaterad beteendeförändring;

    Sammanfattning : Smarta kläder är en kroppsnära teknik som består av kläder som har i sig integrerade/invävda sensorer vilka mäter kroppssignaler, arbetsställningar och rörelser och visar information om eventuella överbelastningar. Syftet i denna studie var att utvärdera prototyp 1 av ett smart arbetsklädersystem genom att utreda användarnas upplevelse (user experience) och användbarhet av prototypen samt prototypens påverkan på testpersonernas arbetsbeteende. LÄS MER

  5. 5. A feasibility study on pairinga smartwatch and a mobile devicethrough multi-modal gestures

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Dario Bernardi; [2019]
    Nyckelord :Mobile devices; Security; Pairing; Signal; Processing; Multimodal Gestures;

    Sammanfattning : Pairing is the process of establishing an association between two personal devices. Although such a process is intuitively very simple, achieving a straightforward and secure association is challenging due to several possible attacks and usability-related issues. LÄS MER