Sökning: "smartphone applications"

Visar resultat 1 - 5 av 267 uppsatser innehållade orden smartphone applications.

  1. 1. Android Malware Detection Using Machine Learning

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Rahul Sai Kesani; [2024]
    Nyckelord :Malware; Machine Learning; Random Forest; Sequential Neural Network.;

    Sammanfattning : Background. The Android smartphone, with its wide range of uses and excellent performance, has attracted numerous users. Still, this domination of the Android platform also has motivated the attackers to develop malware. The traditional methodology which detects the malware based on the signature is unfit to discover unknown applications. LÄS MER

  2. 2. Digital Forensic Analysis of Snapchat and BeReal : In Search of Artifacts

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Philip Persson; [2023]
    Nyckelord :Digital Forensics; Snapchat; BeReal; Social media forensics;

    Sammanfattning : Snapchat and BeReal are popular social media platforms focused on photo sharing and instant messaging. A tool often used in police investigations is the analysis of communication, this includes different electronic devices and smartphone devices. LÄS MER

  3. 3. A Comparison Between Implementations of Cryptographic Algorithms and Their Efficiency in Smartphone Computing Environments : Exploring the Performance Trade-offs of Performing Cryptographic Work in Different Smartphone Development Frameworks

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ossian Dillner; [2023]
    Nyckelord :Cryptography; Security; Privacy; Smartphones; Kryptografi; Säkerhet; Integritet; Smartphones;

    Sammanfattning : In the recent decade concern for privacy has massively increased in the public consciousness. As a result of this development, demand for end-to-end secure communications in all manner of applications has also seen a rapid increase. This development can however often be at odds with other consumer demands. LÄS MER

  4. 4. Smartphones och surfplattor i musikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Manuel Fervenza; [2023]
    Nyckelord :Music pedagogy; Digital tools; Music production; Music applications; Musikpedagogik; Digitala verktyg; Musikproduktion; Musikapplikationer;

    Sammanfattning : Dagens mellan- och högstadieelever lever i en digitaliserad värld där smartphones och surfplattor är en självklarhet. Samtidigt har applikationer för musikskapande blivit fler och bättre, och musikundervisning med digitala verktyg finns idag med i det centrala innehållet i kursplanen för ämnet musik i grundskolan. LÄS MER

  5. 5. Investigating Users' Quality of Experience in Mobile Cloud Games

    M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Markus Blomqvist; [2023]
    Nyckelord :Quality of Experience; Mobile Cloud Games; RTT; Delays; Packet Loss; Random Jitter; Bursty Jitter; Data Packets; Experiment;

    Sammanfattning : Mobile cloud gaming (MCG) is an emerging concept which aims to deliver video games on-demand to users with the use of cloud technologies. Cloud technology allows the offloading of computation from a less powerful user device or thin client to more robust cloud servers to minimize power consumption and provide additional cloud services such as storage. LÄS MER