Sökning: "intervjuguide d"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden intervjuguide d.
1. Förbättrade grundförutsättningar för teamarbete. : -en intervjustudie av ett förbättringsarbete om teamsamverkan inom specialiserad barnsjukvård
Master-uppsats, Jönköping University/HHJ. Kvalitetsförbättring och ledarskap inom hälsa och välfärdSammanfattning : Effektiv kommunikation mellan vårdens medarbetare är väsentlig för patientsäker vård. Bristfällig kommunikation är kopplad till vårdskador. LÄS MER
2. Luddiga bedömningsanvisningar - En studie om konstnärligt uttryck
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : När jag under min utbildning varit ute på praktik och vikarierat har jag flera gånger stött på begreppet konstnärligt uttryck. Jag har alltid tyckt det var svårt att förstå exakt vad ett konstnärligt uttryck innebär. LÄS MER
3. TAKK- en del av barns litteracitetsutveckling : Pedagogers atällningstagande angående användningen av TAKK
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The aim of this study is to explore if pre-school teachers view ACC as a component of the children’s literacy development. The questions of issue is what assumption the pre-school teachers does about the usage of ACC and how ACC can be used as a aid of communication. LÄS MER
4. Lärande i grundsärskolan. Nio elever beskriver sitt lärande utifrån formativ bedömning
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syftet: Studiens syfte är att få syn på hur några elever i grundsärskolan, ålder 9-16 år, inriktning grundsär och träning, beskriver och tänker om sin lärprocess utifrån formativ bedömning. Studien belyser elevernas vardagliga skoldag och på vilket sätt de framställer sina möjligheter och erfarenheter till lärande. LÄS MER
5. “Jag kör ingen infärgning alls.” – En intervjustudie om infärgningsdilemmat i ämnet Historia
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : I denna interdisciplinära uppsats har syftet varit att undersöka hur historielärare vid skolor med yrkesinriktadeprogram ser på sin undervisning. Bakgrunden till detta var den rapport Skolinspektionen släppte år 014 somuppmärksammade den bristande kopplingen mellan yrkesämnena och de gymnasiegemensamma ämnena iundervisningen. LÄS MER