Sökning: "sms"
Visar resultat 6 - 10 av 425 uppsatser innehållade ordet sms.
6. Tvåfaktorsautentisering hos svenska små och medelstora företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : I takt med att digitaliseringen i samhället ökar så ökar också risken för att bli utsatt för cyberbrott eller cyberattacker. För att skydda viktiga data och information så finns flera olika metoder, bland annat tvåfaktorsautentisering. LÄS MER
7. The Role of Role Expectations: Exploring How Sustainability Managers Construct Their Role in Light of Competing Role Expectations
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : As organizations increasingly are expected to operate beyond the computations of financial benefit and incorporate social and environmental elements in their strategies, there has been a rise in Sustainability Managers (SMs). Positioned at the center of organizations' sustainable transitions, SMs face multiple competing demands on how to act. LÄS MER
8. Are legal requirements enough forpreventing occupational accidents?
Master-uppsats, KTH/ErgonomiSammanfattning : The increasing number of occupational health and safety issues is a problem. Legislationsthat are anchored in European law, such as “machinery directive 2006/42/EC”, the “Use ofwork equipment 2009/104/EC” and the Swedish AFS 2001:1 (Systematic Work EnvironmentManagement) are defined but still lack the power to stop accidents/ incidents fromhappening. LÄS MER
9. Marknadsföring för klädföretag : Ett ramverk för positiva attityder
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka marknadsföringskanalers attraktivitet i klädindustrin och se vilka kanaler som unga vuxna föredrar, samt vilka faktorer som kan utnyttjas inom dessa marknadsföringskanaler för att göra dem så tilltalande som möjligt till målgruppen. Undersökningen utgår från ett kundperspektiv och undersöker kanaltyperna sociala medier, digital direktmarknadsföring samt word of mouth. LÄS MER
10. SOCIALA MEDIERS PÅVERKAN PÅ TRÄNINGSMOTIVATION HOS STYRKELYFTARE & BÄNKPRESSARE
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka ifall det finns något samband mellan emotionell koppling till de sociala medieplattformarna Facebook, Instagram och TikTok och upplevdidrottsmotivation hos svenska styrkelyftare och bänkpressare. Samt ifall det finns några skillnader mellan könskategorier och tävlingsnivåer. LÄS MER