Sökning: "sms"

Visar resultat 6 - 10 av 425 uppsatser innehållade ordet sms.

  1. 6. Tvåfaktorsautentisering hos svenska små och medelstora företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Annie Haraldsson; [2023]
    Nyckelord :Tvåfaktorsautentisering; företag; införande;

    Sammanfattning : I takt med att digitaliseringen i samhället ökar så ökar också risken för att bli utsatt för cyberbrott eller cyberattacker. För att skydda viktiga data och information så finns flera olika metoder, bland annat tvåfaktorsautentisering. LÄS MER

  2. 7. The Role of Role Expectations: Exploring How Sustainability Managers Construct Their Role in Light of Competing Role Expectations

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Emmy Eriksson; Ludvig Sanner; [2023]
    Nyckelord :Sustainability managers; Emerging roles; Corporate sustainability; Role expectations; Role construction;

    Sammanfattning : As organizations increasingly are expected to operate beyond the computations of financial benefit and incorporate social and environmental elements in their strategies, there has been a rise in Sustainability Managers (SMs). Positioned at the center of organizations' sustainable transitions, SMs face multiple competing demands on how to act. LÄS MER

  3. 8. Are legal requirements enough forpreventing occupational accidents?

    Master-uppsats, KTH/Ergonomi

    Författare :Christopher Eff; [2023]
    Nyckelord :Machinery directive; Systematic Work Environment Management; Swiss Cheese Model; HTO; Risk mitigating; Occupational Health and Safety;

    Sammanfattning : The increasing number of occupational health and safety issues is a problem. Legislationsthat are anchored in European law, such as “machinery directive 2006/42/EC”, the “Use ofwork equipment 2009/104/EC” and the Swedish AFS 2001:1 (Systematic Work EnvironmentManagement) are defined but still lack the power to stop accidents/ incidents fromhappening. LÄS MER

  4. 9. Marknadsföring för klädföretag : Ett ramverk för positiva attityder

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Jack Svanholm; [2023]
    Nyckelord :Reklam sociala medier; reklam e-post och sms; konsumenters attityder till reklam; word of mouth; klädindustrin; marknadsföringskanaler;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka marknadsföringskanalers attraktivitet i klädindustrin och se vilka kanaler som unga vuxna föredrar, samt vilka faktorer som kan utnyttjas inom dessa marknadsföringskanaler för att göra dem så tilltalande som möjligt till målgruppen. Undersökningen utgår från ett kundperspektiv och undersöker kanaltyperna sociala medier, digital direktmarknadsföring samt word of mouth. LÄS MER

  5. 10. SOCIALA MEDIERS PÅVERKAN PÅ TRÄNINGSMOTIVATION HOS STYRKELYFTARE & BÄNKPRESSARE

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Josua Lipka; [2023]
    Nyckelord :Keywords: sport; powerlifting; bench-press; motivation; sports motivation; social media; Facebook; Instagram; TikTok; Sport motivation scale-II SMS-II ; Multidimensional Facebook Intensity Scale MFIS ; idrott; styrkelyft; bänkpress; motivation; idrottsmotivation; sociala medier; Facebook; Instagram; TikTok; Sport motivation scale-II SMS-II ; Multidimensional Facebook Intensity Scale MFIS ;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka ifall det finns något samband mellan emotionell koppling till de sociala medieplattformarna Facebook, Instagram och TikTok och upplevdidrottsmotivation hos svenska styrkelyftare och bänkpressare. Samt ifall det finns några skillnader mellan könskategorier och tävlingsnivåer. LÄS MER