Sökning: "reklam e-post och sms"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden reklam e-post och sms.

  1. 1. Marknadsföring för klädföretag : Ett ramverk för positiva attityder

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Jack Svanholm; [2023]
    Nyckelord :Reklam sociala medier; reklam e-post och sms; konsumenters attityder till reklam; word of mouth; klädindustrin; marknadsföringskanaler;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka marknadsföringskanalers attraktivitet i klädindustrin och se vilka kanaler som unga vuxna föredrar, samt vilka faktorer som kan utnyttjas inom dessa marknadsföringskanaler för att göra dem så tilltalande som möjligt till målgruppen. Undersökningen utgår från ett kundperspektiv och undersöker kanaltyperna sociala medier, digital direktmarknadsföring samt word of mouth. LÄS MER

  2. 2. How advertisement can affect attitudes - A qualitative study of how attitudes are towards advertisement through SMS and email

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Lisa Bengtsson; [2016]
    Nyckelord :SMS; e-post; reklam; reklamstrategier; marknadsföring; spam; virus; samtycke; reklamutskick;

    Sammanfattning : Det ämne som undersöks i denna uppsats är attityden mot reklamutskick via SMS och e-post. Syftet är att undersöka vilka faktorer som bidrar till attityden och om åldern spelar in som en faktor och om attityden är densamma till reklamutskick via SMS som den är via e-post. LÄS MER

  3. 3. Nya medier, nya genrer? Dagboksbloggen ur ett genreperspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för svenska, danska och isländska, tolkning i offentlig sektor och översättning

    Författare :Sanna Skärlund; [2011]
    Nyckelord :textanalys; genreteori; genreanalys; bloggar; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : I uppsatsen undersöks huruvida dagboksbloggar, bloggar som handlar om den skrivande själv och hans eller hennes vardagsliv, ska ses som en egen genre på Internet. Med utgångspunkt i en genomgång av olika nutida definitioner av genre samt textanalyser av tre dagboksbloggar diskuteras i uppsatsen dagboksbloggens genrestatus utifrån både inre kriterier (språkliga drag) och yttre kriterier (social praktik). LÄS MER