Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Cloud gamings påverkan på konsumenter : Hur ser användarupplevelsen ut i den molnbaseradetjänsten?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Philip McGeough Hänninen; Viktoria Waidele; [2023]
    Nyckelord :cloud gaming; immersion; förväntningar; UX;

    Sammanfattning : Spelbranschen är idag en av de största inom underhållning och utvecklas ständigt medhjälp av digitalisering. Inom både film- och musikbranschen har streaming blivitvedertaget och nu har det även börjat komma till spelvärlden i form av cloud gaming. LÄS MER

  2. 2. Ett ökat behov av chefskap : En studie om entreprenörers agerande vid ett formaliseringsbehov i den svenska spelbranschen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lina Hedberg; Julia Granlund; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Entreprenörskap är av stor betydelse för dagens ekonomi och ett växande antal företag startas varje år. Utveckling av företag kan däremot vara problematiskt då entreprenörer behöver olika former av kompetens vid olika faser i tillväxt. LÄS MER

  3. 3. Technology Strategies for Personalized Marketing in the Computer Game Industry

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Sam Henriksson; [2015]
    Nyckelord :Personalized marketing; Privacy concern; Software; Computer games; Sales paradigm; Cryptography; Data security; Personlig marknadsföring; Privatliv; Integritet; Mjukvara; Dataspel; Säljparadigm; Kryptografi; Datasäkerhet;

    Sammanfattning : The computer game industry has during the past years performed a paradigm shift from physical to digital online retailing based on game portals. Due to the many possibilities Big Data in combination with personalized marketing provides, especially in the form on in-game shops in the software, it is interesting for the computer game companies to investigate how this marketing approach can be performed most beneficially. LÄS MER

  4. 4. Ett spel för galleriet? : Hur kan legitimitet förstås i en kontroversiell bransch? – En fallstudie av ett privatägt spelbolags CSR

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linnea Jernow; Johanna Flink; [2014]
    Nyckelord :Kontroversiell bransch; legitimitet; CSR; spelindustrin; intressentteorin;

    Sammanfattning : Att spela på internet är ett självklart nöje för många medan för andra så uppgår nöjet till att bli ett problem för individens privata ekonomi och välbefinnande. Spelbranschen och dess verksamhet är därför inte helt okontroversiell. LÄS MER

  5. 5. Vilka faktorer är viktiga för små onlinespel företag skall överleva på den svenska spelmarknaden?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Markos Kokkinos; Andres Bustos; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I samband med teknologins snabba utveckling har internetanvändningen ökat drastiskt sedan början av 1990-talet. Under detta decenniums snabba IT-utveckling, då internet blivit mer tillgängligt för de flesta individer, uppkom onlinespel på internet. LÄS MER