Sökning: "spelföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade ordet spelföretag.

  1. 1. Improve game performance tracking tools : Heatmap as a tool

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Niklas Wessman; [2022]
    Nyckelord :Software Performance Tracking; Software Performance profiling; Heatmap; Software Testing; Automatic Testing; Game Development; Game Testing; Mjukvaruprestandaspårning; Mjukvaruprestandaprofilinger; Färgdiagram; Mjukvarutestning; Automatisk testning; Spelutveckling; Speltestning;

    Sammanfattning : Software testing is a crucial development technique to capture defects and slow code. When testing 3D graphics, it is hard to create automatic tests that detect errors or slow performance. Finding performance issues in game maps is a complex task that requires much manual work. LÄS MER

  2. 2. Spelutveckling från hemmet. : En studie om Covid-19 pandemins påverkan på anställda i spelindustrin.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Tobias Vestberg; [2022]
    Nyckelord :Covid-19; Game-companies; Communication; Work from home; Teamwork.; Covid-19; Spelföretag; Kommunikation; Arbete från hemmet; lagarbete.;

    Sammanfattning : Under våren av 2020 blev flera branscher tvungna att skicka hem sina anställda för att arbeta hemifrån som skydd från Covid-19 pandemin. Denna studie undersöker hur anställda inom spelföretag blev påverkade av det nya arbetssättet och vilka problem och fördelar detta innebar för individen. LÄS MER

  3. 3. An exploratory study of the Swedish gaming industry's global value chain : With a focus on the regional game hub in Skövde

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Markus Enander; Ida-Maja Dernestam; [2022]
    Nyckelord :Game industry; gaming industry; industrial cluster; global value chain; GVC; Spelindustri; industrikluster; industridistrikt; globala värdekedjor; GVC;

    Sammanfattning : The Swedish game industry has seen tremendous growth and a global impact in the market. Despite the successes there is a lack of research on the matter. LÄS MER

  4. 4. Att förebygga trakasserier och glåpord i onlinespel

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Edward Asplund Sjunnesson; Agnes Shutrick; [2021]
    Nyckelord :Online disinhibition effect; onlinespel; näthat; anonymitet; chatt; avhämningsteori; elakartad avhämning; godartad avhämning; avhämningseffekt; ;

    Sammanfattning : Allt fler i världen spelar onlinespel, men i samma takt ökar även antalet spelare som utsätts för trakasserier online. Den reducerade återhållsamhet individer känner inför att yttra sig online jämfört med vid fysiskt samtal kallas för the Online disinhibition effect, översatt till avhämningseffekten. LÄS MER

  5. 5. Måttfull retorik : En undersökning som jämför retoriken i reklamfilmer skapade av svenska spelbolag

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Simon Hägg; [2021]
    Nyckelord :Retorik; Reklamfilm; spellagen; Covid-19; Marknadsföring; Svenska spel; Leo Vegas. Ethos; Pathos; Logos;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker reklamfilmer producerade av två svenska spelföretag, ett statligt ägt och ett privat. Med grunder i en retorisk analys syftar studien till att undersöka ifall dessa reklamfilmer kan anses vara måttfulla sett till spellagen som stiftades 2018. LÄS MER