Sökning: "spelföretag"
Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade ordet spelföretag.
1. Improve game performance tracking tools : Heatmap as a tool
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Software testing is a crucial development technique to capture defects and slow code. When testing 3D graphics, it is hard to create automatic tests that detect errors or slow performance. Finding performance issues in game maps is a complex task that requires much manual work. LÄS MER
2. Spelutveckling från hemmet. : En studie om Covid-19 pandemins påverkan på anställda i spelindustrin.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Under våren av 2020 blev flera branscher tvungna att skicka hem sina anställda för att arbeta hemifrån som skydd från Covid-19 pandemin. Denna studie undersöker hur anställda inom spelföretag blev påverkade av det nya arbetssättet och vilka problem och fördelar detta innebar för individen. LÄS MER
3. An exploratory study of the Swedish gaming industry's global value chain : With a focus on the regional game hub in Skövde
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : The Swedish game industry has seen tremendous growth and a global impact in the market. Despite the successes there is a lack of research on the matter. LÄS MER
4. Att förebygga trakasserier och glåpord i onlinespel
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Allt fler i världen spelar onlinespel, men i samma takt ökar även antalet spelare som utsätts för trakasserier online. Den reducerade återhållsamhet individer känner inför att yttra sig online jämfört med vid fysiskt samtal kallas för the Online disinhibition effect, översatt till avhämningseffekten. LÄS MER
5. Måttfull retorik : En undersökning som jämför retoriken i reklamfilmer skapade av svenska spelbolag
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Denna studie undersöker reklamfilmer producerade av två svenska spelföretag, ett statligt ägt och ett privat. Med grunder i en retorisk analys syftar studien till att undersöka ifall dessa reklamfilmer kan anses vara måttfulla sett till spellagen som stiftades 2018. LÄS MER