Sökning: "spelinteraktion"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet spelinteraktion.

  1. 1. Effects of in-game advertising on brand awareness in virtual reality game interactions

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Savvas Papadopoulos; [2020]
    Nyckelord :In-game advertising; Sense of presence; Brand Recognition; Brand Recall; Memory; Virtual reality; ;

    Sammanfattning : Advertisers keep seeking new ways to target a wider audience while game developers are trying to monetize their game. This study investigates how Virtual Reality (VR) interactions influence user's sense of presence and brand awareness; specifically brand recall and brand recognition. LÄS MER

  2. 2. Spelares Affektiv Upplevelse av Narrativ i Datorspel : Nio förslag på faktorer som påverkar upplevelsen av narrativ i datorspel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Julia Hillding; Viktor Lindberg; [2019]
    Nyckelord :Narrative; Narrative delivery; Affect; Affective computer games; Computer games; User Experience; UX; Affekt; Narrativ; Datorspel; Spel; Narrativ leverans; Narrativa leveransmetoder; Affektiva datorspel; Affekt i datorspel; Känslor;

    Sammanfattning : This study has investigated what affects players' experience of different methods of narrative delivery in computer games. Different methods for narrative delivery are discussed as well as findings on similarities between these methods. LÄS MER

  3. 3. Spelares engagemang för narrativet i plattformsspel : Beroende på hur det presenteras

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Pontus Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Narrativ; Plattformsspel; Engagemang; Presentation; Interaktion;

    Sammanfattning : Detta arbetes frågeställning undersöker hur spelares engagemang för narrativ i plattformsspel skiljer sig beroende på hur det presenteras. Tidigare forskning kring dataspel, människa-datainteraktion och spelinteraktion har analyserats för att försöka studera hur och varför vi engagerar oss med dataspel. LÄS MER

  4. 4. The Driving Factors : Evaluating intuitive interaction with a 3D-device in a car racing game

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Alice Walden; [2017]
    Nyckelord :intuitive interaction; 3D-interaction; human computer interaction; HCI; embodied cognition; game interaction; 3D-control; 3D-devices; stylaero board; människa-datorinteraction; 3D-interaktion; 3D-styrning; 3D-gränssnitt; spelinteraktion;

    Sammanfattning : To investigate the topic of intuitive interaction using a 3D-device, a toy car was used as a controller with the Stylaero Board to complete one lap in a car racing game. 20 participants completed the task in 2 conditions, one using the 3D-device as a controller, and one using a standard computer keyboard. LÄS MER

  5. 5. Datorspel för lekfull och interaktiv teckeninlärning: utvärdering och vidareutveckling av en prototyp

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologi

    Författare :Eleonor Axelsson; Johanna Starck; [2015-07-10]
    Nyckelord :teckenkommunikation; spelinteraktion; datorspel; barn; lärande; Manual sign communication; game interaction; computer game; children; learning;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att utvärdera och ge förbättringsförslag för spelprototypen TIVOLI (teckeninlärning via datorspel och lekfull interaktion). Spelets ändamål var att barn i behov av tecken som alternativ och kompletterande kommunikation genom interaktion med spelet skulle utöka sina teckenkunskaper. LÄS MER