Sökning: "spelling"
Visar resultat 26 - 30 av 192 uppsatser innehållade ordet spelling.
26. La rectification orthographique de 1990 : un pas vers une orthographe moins étymologique ?
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärandeSammanfattning : L’objectif de ce mémoire est de vérifier si la dernière réforme de l’Académie française (1990) a changé l’orthographe des mots, afin de les rendre moins étymologiques au profit d’une orthographe plus phonétique. Au XIVème siècle, des lettres étymologiques ont été insérées dans la langue française pour lui conférer une stabilité. LÄS MER
27. Strategies used by Greek CFL Beginner’s level learners for Learning Chinese characters
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/KinesiskaSammanfattning : Every year, more and more foreign students learn Chinese. This also includes many Greeks. At present, the books and teaching materials related to learning Chinese are usually in English or other languages, but there are not many in Greek. LÄS MER
28. Real-time detection of spelling mistakes in handwritten notes
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
29. ”Äsch, det är som vanligt, den elevenbrukar springa iväg lite” : En kvalitativ studie om svensklärares definition av NPF och deras arbete med extraanpassning och särskilt stöd i gymnasieskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : This study aims to examine how Swedish upper secondary teachers work with extra adaptationand special support regarding neurodevelopmental disorders (NDDs) in upper secondary schooland their perceptions of NDDs and what extra adaptations and special support entail. Tworesearch questions are presented: how do Swedish teachers define extra adaptation and specialsupport in terms of NDDs? And how do Swedish teachers work with extra adaptation andspecial support regarding NDDs in upper secondary school? Qualitative semi-structuredinterviews are conducted with six upper-secondary teachers. LÄS MER
30. Stavningssvårigheter och taligenkänning – verktygets påverkan på barns texter
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Skrivande är komplext och utmanande för många barn. En orsak till skrivsvårigheter är att stavningssvårigheter begränsar möjligheten att använda och utveckla förmågor som behövs för att uppnå god textkvalitet. LÄS MER