Sökning: "subtraction instruction"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden subtraction instruction.

  1. 1. En interventionsstudie i subtraktion inom talområdet 0 - 20 utifrån explicit undervisning. : Effekter av undervisning i huvudräkningsstrategier inom RtI nivå 1 för elever i årskurs sex.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Angelika Bergnér; Tove Almkvist; [2020]
    Nyckelord :Matematik; Grundläggande aritmetik; Intervention; RtI; Response to Intervention; Explicit undervisning; CRA;

    Sammanfattning : Grundläggande kunskaper i aritmetik är centralt inom matematiken och effektiva strategier samt kontinuerlig övning gynnar alla elever. Arbetet syftade till att utforma och pröva om en helklassintervention, RtI nivå ett, inom grundläggande aritmetik gav effekt. LÄS MER

  2. 2. En interventionsstudie om subtraktion inom talområdet 0-20 med fokus på CRA : Effekter av en strukturerad intensivundervisning på Tier 2 nivå för elever i årskurs 4 och 8

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Anna Johansson; Cecilia Glawing; [2020]
    Nyckelord :Subtraktion; Automatisering; Intervention; Specialpedagogik; Tier 2;

    Sammanfattning : Hur eleverna presterar inom matematik under de tidigare åren i skolan är en stark indikator på hur samma elever presterar i matematik under grundskolans senare del. Ett matematiskt flyt, att eleven kan göra effektiva beräkningar av grundläggande matematik genom att använda lämpliga metoder, är viktigt för att eleverna ska kunna tillgodogöra sig den åldersadekvatamatematiken. LÄS MER

  3. 3. Elevers olika erfarenheter kring subtraktionstecknet : En kvalitativ studie om nio elevers olika användande och förståelse av subtraktionstecknet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Matematikdidaktik

    Författare :Isabell Jonsson; [2016]
    Nyckelord :subtraction instruction; subtraction sign; pupils’ understanding; subtraction; mathematics; subtraktionsundervisning; subtraktionstecknet; elevers förståelse; subtraktion; matematik;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur nio elever i årskurs 5 erfar subtraktionstecknet. Studien kommer också presentera och synliggöra elevernas olika uppfattningar och svårigheter kring subtraktionstecknet. LÄS MER