Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 240 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. En kartläggning av arbetsterapeutens arbete med vuxna som lever med övervikt eller obesitas

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper; Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektiv

    Författare :Elina Storm; Linn Stenberg; [2024]
    Nyckelord :arbetsterapi; obesitas; vuxna; övervikt; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Övervikt och obesitas är ett växande problem i samhället och anses vara ett folkhälsoproblem. Över hälften av Sveriges befolkning lever idag med övervikt eller obesitas. Arbetsterapeutens roll är att stödja individer i förändringsarbete för att främja hälsa och möjlighet till deltagande i meningsfulla aktiviteter. LÄS MER

  2. 2. Mode, Medvetenhet och Miljö : Kvalitativ studie om Djerf Avenues hållbarhetskommunikation och dess påverkan på varumärkesidentitet.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emma Möller; Malin Leithe; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractAuthors: Emma Möller and Malin Leithe Title: Fashion, Awareness and Environment - Qualitative study on Djerf Avenue's sustainability communication and its impact on brand identity. Language: Swedish Pages: 56 By examining Djerf Avenue, an influencer-owned fashion brand, this qualitative study aims to explore the role of sustainability communication and its impact on female consumers' perceptions and attitudes. LÄS MER

  3. 3. The Devil Wears (New) Prada

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Björkman; Elsa Spenninge; [2023]
    Nyckelord :identity projects; self-presentation; luxury fashion rental; Consumer Culture Theory; access-based consumption; luxury fashion; Impression Management; Social Distinction; the extended self; Business and Economics;

    Sammanfattning : In contemporary society, it is emphasised that ownership of clothing plays a crucial role in construction- and presentation of personal identities. With the rise of sustainable consumerism and the sharing economy, access-based consumption has emerged as a notable trend, offering individuals temporary access to non-exclusively owned clothing. LÄS MER

  4. 4. Is Second Hand the New Fast Fashion? : The Consumption Habits of Young Swedes in the Second Hand Fashion Market

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felicia Marholeva; Marko Pusic; [2023]
    Nyckelord :Sustainable consumption; unsustainable consumption; second hand market; fashion consumption; fast fashion; overconsumption; hedonic consumption;

    Sammanfattning : As the world moves towards a more sustainable future and consumers begin to research more sustainable ways to consume, many turn to second hand for purchasing apparel due to its supposed minimal effect on the environment. The second hand market is rapidly growing but research surrounding the implications of its growth is scarce. LÄS MER

  5. 5. A Multi-Level Perspective: Construction and Demolition Waste Management System : Case Study: Bengaluru

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggd miljö och energiteknik (BET)

    Författare :Prashanth Ramakrishna; [2023]
    Nyckelord :Bengaluru; C D Waste Management; MLP Theory; Path Dependency;

    Sammanfattning : A significant proportion of construction and demolition (C&D) waste is encompassed within the broader category of global waste. The handling of C&D waste is subject to the influence of a tripartite of environmental, social, and economic factors. LÄS MER