Sökning: "systematisering av service"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden systematisering av service.

  1. 1. Förbättrad hantering av biobankssamtycke. : En kvalitativ studie om tidseffektiviserad handläggning av nej-talonger i en biobankverksamhet i Region Stockholm.

    Master-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för kvalitetsförbättring och ledarskap

    Författare :Marija Armus; [2023]
    Nyckelord :Improvement work; process optimization; quality improvement; team effectiveness; Förbättringsarbete; kvalitetsförbättring; processoptimering; teameffektivitet;

    Sammanfattning : Enligt nuvarande biobankslag i Sverige ska handläggningen av patienternas biobankssamtycken ske omedelbart och utan onödig tidsfördröjning. Det är utifrån patientsäkerhetsperspektiv, viktigt att ha uppdaterade biobankssamtycken i laboratorieinformationssystemet eftersom korrekt uppdaterade samtycken är avgörande för leverans av säker vård. LÄS MER

  2. 2. Floating Terminal: Technical Lifetime of 60 Years

    Master-uppsats, KTH/Lättkonstruktioner

    Författare :Henrik Lindholm; [2021]
    Nyckelord :Corrosion; Fouling; Fatigue; Korrosion; Beväxning; Utmattning;

    Sammanfattning : Offshore solutions for container infrastructure such as Sea Technologies' floating container terminal can bring both environmental benefits and transport efficiencies for shipping.Large investment costs and requirements for long-term operational reliability for such structures entail the need for long technical service life. LÄS MER

  3. 3. Tredjepartslogistik i byggsektorn : Ur entreprenörens perspektiv

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Aron Björkholm; Åsa Östman; [2017]
    Nyckelord :Building logistics; Third party Logistics; Contractor; Categorization; Logistic Planning; Construction management; Bygglogistik; Tredjepartslogistik; Entreprenör; Kategorisering; Logistikplanering; Byggprojektledning;

    Sammanfattning : I byggsektorn genomförs just nu stora framsteg gällande logistik och externa stödfunktioner. Senaste åren har stort fokus lagts på bygglogistik och många av de större byggföretagen har internt börjat ta fram logistikverktyg i ett sätt att systematisera sin logistikhantering. LÄS MER

  4. 4. Vad tycker ICA-Stig om service management? En kartläggning av detaljhandelns förhållningssätt gentemot tjänstevetenskap och branschens professionalisering.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Charlotte Larsson; Anna Ramstorp; Ida Sandström; [2009]
    Nyckelord :Management of enterprises; serviceinnovationer; systematisering av service; professionalisering; handelsforskning; tjänstevetenskap; service management; management; Företagsledning; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Kundvärde som affärsidé i en internationell verkstadskoncern

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotte De Faire; [2007]
    Nyckelord :Management of enterprises; strategisk förändring; strategisk implementation; kundvärde; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att få en bättre kunskap om hur en kundvärdesorienterad affärsidé och strategi realiseras inom en multinationell verkstadskoncern, hur olika personer inom koncernen tolkar begreppet kundvärde och vilka de primära drivkrafter antas vara som lett valet av en kundvärdesorienterad strategi. Det är också att undersöka vilken roll IS/IT, enligt våra informanter, har haft i den strategiska förändringen. LÄS MER