Sökning: "teen space"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden teen space.

  1. 1. Från skrubben under trappan till ett läskande vardagsrum : En undersökning om hur bibliotekspersonal arbetar med ungdomsavdelningar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Lotta Lundin; Gemma Ingargiola; [2021]
    Nyckelord :Public library; free zone; teens; teen space; low-intensity arena; folkbibliotek; frizon; ungdomar; ungdomsavdelning; lågintensiv arena;

    Sammanfattning : The purpose of this essay was to explore how library staff work with the creation of a teen space. We have taken into consideration teen’s spatial needs and how the library staff have worked to satisfy these needs, as well as how the space can be designed to minimize conflicts that can occur between different library attendees. LÄS MER

  2. 2. Eye Tracking’s Impact on Player Performance and Experience in a 2D Space Shooter Video Game.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Martin Arredal; [2018]
    Nyckelord :Eye tracking; human-computer interaction; player performance; gazeaware.;

    Sammanfattning : Background. Although a growing market, most of the commercially available gamestoday that features eye tracking support is rendered in a 3D perspective. Games ren-dered in 2D have seen little support for eye trackers from developers. LÄS MER

  3. 3. "Nu sitter du bara där, och gör ingenting produktivt" - Rörande datorspelandes påverkan på ungas omvärldsorientering och identitetsarbete

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Paul Pihlström; [2009]
    Nyckelord :Ungdomskultur; Datorspel; Identitet; Senmodern; Gemenskap; Livsfrågepedagogik;

    Sammanfattning : De tolkningsramar som individen utgår ifrån i mötet med omvärlden kan ofta tydliggöras och observeras genom vardagliga rutiner. I de spelvillkor som datorspelaren anpassar sig till genom sin sysselsättning, bemöts flera sociala och intellektuella behov hos den datorspelande tonåringen. LÄS MER