Sökning: "theoretical suggestion"

Visar resultat 1 - 5 av 255 uppsatser innehållade orden theoretical suggestion.

  1. 1. Att navigera genom förändringens vindar : Kommunikationsstrategier i olika faser på en textilfabrik i Thailand

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Karbassi; Hanna Derring; Anastasia Elisabeth Nordin; [2023]
    Nyckelord :Organizational change management; communication communication strategies; Organisatorisk förändringsledning; kommunikation kommunikationsstrategier;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka vilka kommunikationsstrategier som chefer använder sig av för att kommunicera förändringar samt hur väl dessa kommunikationsstrategier fungerar. Tidigare forskning har visat att effektiv kommunikation är en avgörande faktor för att lyckas med organisatoriska förändringar. LÄS MER

  2. 2. Viktiga kompetenser och förmågor inom Big Data analytics och dess effektivitet på marknadsföring : En kvalitativ studie om Big Data analytics inom köksbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jonatan Hagberg; Philip Russell; Emil Larsson; [2023]
    Nyckelord :Big Data analytics; more effective marketing; competencies; Big Data analytics capabilities; dynamic capabilities; market capabilities; material resources; intangible resources; human skills; Big Data analytics; effektivare marknadsföring; kompetenser; Big Data analytics förmågor; dynamiska förmågor; marknadsrelaterade förmågor; materiella resurser; immateriella resurser; mänskliga förmågor;

    Sammanfattning : Big Data analytics är en fascinerande process som lyfter fram möjligheten att utvinna djupgående insikter och dra slutsatser från omfattande datamängder, och dess tillämpningsområden sträcker sig över flera branscher och områden inklusive köksbranschen och marknadsföring som denna studie fokuserar på. Utmaningen att dra nytta av Big Data analytics för att förstå konsumentbeteenden och preferenser kan dock vara betydande, men när företag tillhandahåller de rätta resurserna, kan de på ett effektivt sätt optimera sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  3. 3. Awakening the Giant? An in-depth case study of the presence of and contest over European issues during the Swedish national election cycle of 2022.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Figge Roth; [2023]
    Nyckelord :national election cycle; politicisation; Sweden; European Union; national political parties; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The Swedish national election of 2022 paved the way for potentially witnessing European issues being more prominent and contentious than ever before among the national parties. However, as the Member State has historically been characterised by its ambivalence towards the EU, there exist reasons to question this assumption. LÄS MER

  4. 4. Generating Value Using Predictive Analysis in E-retail : A Case Study on How Predictive Analysis Affords Value-Generating Actions

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Isak Emitslöf; [2023]
    Nyckelord :E-retail; e-commerce; predictive analysis; predictions; technical affordance; value-generation; constraints theory;

    Sammanfattning : Information systems and information technology are rapidly evolving, and the usage of it at the same pace. In different fields, predictive analysis is used daily. Within the area of e-retail, referring to online retailing, it is used for personalisation and as decision support. LÄS MER

  5. 5. The Scientific Article: A Critical Interpretation of Twenty-First Century Scientific Communication

    Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Daniel Widén; [2023]
    Nyckelord :scientific article; practice of research; communication; paradigm; identity reason; commodity; capitalism; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study investigates the doing of research from the standpoint of communication. The ambition is to offer a historically specific critical interpretation of how to conceptualize the scientific article and its relation to contemporary sociological research. LÄS MER