Sökning: "theory and social psychology"
Visar resultat 6 - 10 av 266 uppsatser innehållade orden theory and social psychology.
6. Äppelhyllan : Inkluderande eller intetsägande?
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : Introduction. The Apple shelf is an established concept at public libraries in Sweden. These shelves contain accessible books and other media for disabled people of varying ages. LÄS MER
7. Akrasia and Addiction in the age of Social Media
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Filosofiska institutionenSammanfattning : The concept of weakness of will, or Akrasia, relates to questions regarding the rationality of our choices. Philosophers such as Richard Holton and Alfred Mele have spearheaded the debate since the turn of the century, but quite recently arguments put forth by Nick Heather and Edmund Henden have catapulted the question into a subgenre between the medical, psychological, and philosophical fields. LÄS MER
8. The Word for World is Forest : A multidisciplinary approach to teaching about genocide
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : The current position proposed as a possible antidote to future human conflicts is to educate our students about the horrific consequences of past atrocities. To this end, this research paper will examine the possibilities of teaching the students to recognize and reject dehumanizing attitudes in society. LÄS MER
9. Diablo: Immortal, A Pay-to-Win Study
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: P2W games (Pay-to-Win) occupy a significant position in the Chinese gaming market, attracting a large number of players to participate and spend money. However, there is still a knowledge gap in understanding the motivational factors behind the behavior and psychology of Chinese players in terms of their purchase motivation in specific games Diablo: Immortal. LÄS MER
10. Du är hur du klär : en kvalitativ studie om mäns klädkonsumtion i relation till identitet och självbild
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Kläder är inte bara ett funktionellt måste för oss människor, utan fungerar även som ett verktyg för att uttrycka vår identitet och självbild. Genom att konsumera kläder kan vi kommunicera personlighet, värderingar och känslor till omvärlden, och genom klädval kan vi skapa en känsla av samhörighet med andra som delar våra klädstilar och preferenser. LÄS MER