Sökning: "Kontaktcenter"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet Kontaktcenter.

  1. 1. Tjänstemannadialogens betydelse för implementeringen av One-Stop-shops : - en fallstudie om Uppsala kommuns Kontaktcenter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Nicole Nordström; [2020]
    Nyckelord :Implementering; One-stop-shops; Kontaktcenter; Tjänstemannadialog; Uppsala kommun;

    Sammanfattning : Abstract  The purpose of this bachelor thesis is to deepen the understanding of the role of civil servants and officials within public management when implementing public policy as the One-Stop-shop solution of public service. Previous research states that there is no evident blueprint for implementing a One-Stop-shop, where all contact and task management is redirected to one entrance point. LÄS MER

  2. 2. Växeln, hallå hallå! En etnografisk studie om omorganiseringen från telefonväxel till kontaktcenter i Malmö stad

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Genusvetenskapliga institutionen

    Författare :Sanna Möllestål; [2019]
    Nyckelord :Telefonist; institutionell etnografi; New Public Management; ojämlikhetssystem; professionalisering; Social Sciences;

    Sammanfattning : In May of 2017, the city council of Malmö decided to establish a new contact center. This contact center replaced the original call center with the expectation to increase democracy, accessibility, and more efficient service. LÄS MER

  3. 3. Effektivisering av en process i en kommunal verksamhet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Emma Stefansson; [2019]
    Nyckelord :continuous improvement; Lean; municipal activities; quality; 8 wastes; kommunal verksamhet; kvalitet; Lean; 8 slöserierna; ständiga förbättringar;

    Sammanfattning : Besök eller kontakt med statliga myndigheter innebär ofta väntetid och långa handläggningstider. Nynäshamns kommun har för att minska väntetiderna skapat ett kontaktcenter vars syfte är att förenkla för kunden samt minska handläggningstider för rutinärenden. LÄS MER

  4. 4. Chatboten Sally : Skillnader i förväntningar och resultat efter införandet av en chatbot hos Helsingborgs kommun

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem

    Författare :Izabella Lönnqvist; Filiph Wallsten; [2019]
    Nyckelord :Chatbot; kommun; TAM; implementering av chatbot; servicebot;

    Sammanfattning : Chatbotar används idag på en mängd olika sätt. Det är vanligt att chatbotar implementeras som kundservice i olika företag, men att använda sig av en chatbot i en kommun är inte lika förekommande. Chatboten Sally är den första i sitt slag som en servicebot i Helsingborgs kommun och svarar på frågor om Vuxenutbildningen. LÄS MER

  5. 5. Konkurrensutsättning av lag och ordning : Kan polismyndighetens samhällsekonomiska effektivitet ökas av konkurrensutsättning?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi

    Författare :Petter Olofsson; Anna Råholm; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker huruvida det är möjligt att konkurrensutsätta polismyndigheten samtom det är samhällsekonomiskt lönsamt. Sedan 1990-talet har det skett mångakonkurrensutsättningar av tidigare lagstadgade marknader i hopp om att skapa bättresamhällsekonomiska förutsättningar. LÄS MER