Sökning: "theory for educators"

Visar resultat 1 - 5 av 314 uppsatser innehållade orden theory for educators.

  1. 1. Barns flerspråkighet och modersmålsutveckling : En kvalitativ studie om arbetet med att stötta barns flerspråkighet och modersmålsutveckling i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sofie Ahlstrand; [2024]
    Nyckelord :Flerspråkighet; Förskola; Kulturell bakgrund; Modersmålsutveckling; Samverkan;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie vars syfte är att bidra med kunskap om hur förskollärare beskriver att man stöttar barns flerspråkighet och modersmålsutveckling. I studien användes semistrukturerade intervjuer, där informanterna var sex yrkesverksamma förskollärare. LÄS MER

  2. 2. Rektorers perspektiv som formell ledare i förskolan : Beskrivning från rektorers professionella livsvärldar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Jolinn Assedal; [2024]
    Nyckelord :Principal; Preschool; Leadership; Challanges; Conditions; Rektor; Förskola; Ledarskap; Utmaningar; Förutsättningar;

    Sammanfattning : The Swedish preschool has formal leaders who are responsible for coordinating, leading and developing the preschool's activities. The formal leaders are principals. The assignment is governed by laws, regulations and varying responsibilities. LÄS MER

  3. 3. Förstår, kan och vill förskolepedagogerna? : En kvalitativ intervjustudie utifrån ett implementeringsteoretiskt perspektiv om förskolepedagogers förutsättningar att implementera förskolans jämställdhetsuppdrag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Lovisa Hansson; [2024]
    Nyckelord :Jämställdhet; Jämställdhetsintegrering; Implementering; Närbyråkrater;

    Sammanfattning : Sweden has a longstanding tradition of working towards gender equality. Since 1994, the Swedish government's primary strategy for achieving gender equality policy goals has been gender mainstreaming. In practice, this means that a gender perspective should be considered in all policy areas affecting people's living conditions. LÄS MER

  4. 4. Musiken- ett guldkorn i undervisningen? : -Några pedagogers syn på musik som pedagogiskt verktyg i anpassad grundskola, inriktning ämnesområde.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Malin Wallin; Charlotte Lindén; [2024]
    Nyckelord :Special needs elementary school; participation; communication development; music; pedagogical tool;

    Sammanfattning : Expected knowledge contribution Expected knowledge contribution of the study is to visualize educators' perceptions of how they use music as a pedagogical tool and how they describe that it affects students' communication development. The study is also expected to contribute with knowledge about the importance of using music as a multimodal means of communication in special needs primary school Aim and research questions The purpose of this study is to visualize some educators' perceptions of how music as a pedagogical tool is used to contribute to communication development among students in special needs elementary school with a focus on subject area. LÄS MER

  5. 5. FEEDBACK IN THE ERA OF GENERATIVE AI

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Bunichi Otaki; [2023-07-03]
    Nyckelord :AI-generated Feedback; ; Dialogism Feedback in Higher Education; ; Focus Group Interviews Human Feedback; ; Qualitative Research; ; Thematic analysis; ChatGPT; ; Dialogic Feedback; ;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate the perception of students and educators in higher education towards feedback provided by large-language model AI, with feedback and interaction with human educators. Theory: Drawing on the dialogism framework and considering the emotional and relational aspects of feedback, this study examines the role of dialogue and interaction in feedback processes and the implications of integrating AI-generated feedback with human feedback. LÄS MER