Sökning: "tydligt koncept"
Visar resultat 1 - 5 av 170 uppsatser innehållade orden tydligt koncept.
1. DEN EVIGT DYNAMISKA GENOMSNITTSKONSUMENTEN : ETT RÄTTSLIGT VERKTYG MED EN OKÄND IDENTITET
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Genomsnittskonsumenten spelar en avgörande roll i bedömningar av huruvida en marknadsföringsåtgärd är att betrakta som otillbörlig. Denna fiktiva person har i direktivet om otillbörliga affärsmetoder definierats som ”normalt informerad samt skäligen uppmärksam och upplyst, med beaktande av sociala, kulturella och språkliga faktorer och i enlighet med domstolens tolkning […]. LÄS MER
2. Capabilities and partnership factors needed to offer product-service systems from a manufacturer-reseller perspective : A Case study of a European truck manufacturer in the Southeast Asian market
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Purpose: This study aims to examine what is needed by manufacturers and their resellers in thetruck manufacturing industry that wants to pursue a result-oriented PSS. More specifically, thisstudy aims to answer what capabilities are needed for the actors and address what partnershipfactor is needed for collaboration. LÄS MER
3. Integration på riktigt : Ett kombinerat arbete om hur stadsplanering kan motverka segregation och sociala klyftor
Master-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Segregerade och fragmenterade städer är en följd av tidigare planeringsideal, vars konsekvenser växer sig allt större. Problematiken ligger inte bara i geografiska uppdelningar men också i orättvisa uppväxt- och levnadsvillkor som skapar klyftor i samhället. LÄS MER
4. Nuclear Heritage and Memory : A Case-Study of the Potential Repository in Östhammar
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : Den här uppsatsen hanterar ämnet om ett nukleärt arv och minne genom en fallstudie bunden till fyra identifierade aktörer. Alla fyra arbetar med etablerandet av ett slutförvar för högaktivt och långlivat radioaktivt avfall vilket förväntas vara fortsatt farligt under 100,000-tals år. LÄS MER
5. Beer and design, a tasteful combination - Creating a conceptual and visual design for beer labels to reach a new target audience
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Ölbranschen genomgår just nu en stor förändring och ölkonsumtionen kopplas allt mer till image när målgrupper blir medvetna om varumärken och i sin tur deras grafiska design. Bryggeriet och således varumärket Nils Oscar stöter på utmaningar när deras målgrupp blir äldre och marknadens nya målgrupp inte vill köpa deras produkter på grund av dess etikettdesign. LÄS MER