Sökning: "underhållande text"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden underhållande text.

  1. 1. Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier : En undersökande studie om varumärkeskännedom bland konsumenter inom generation X

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Caroline Pivré; Mimmi Roos; [2021]
    Nyckelord :Brand awareness; marketing activities on social media; traditional marketing activities and adaptation to a segment.; Varumärkeskännedom; marknadsföringsaktiviteter på sociala medier; traditionella marknadsföringsaktiviteter och anpassning till ett segment.;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Titel: Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier – En undersökande studie om varumärkeskännedom bland konsumenter inom generation X   Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) inom företagsekonomi   Författare: Caroline Pivré och Mimmi Roos   Handledare: Anna Ljung   Datum: 2021 - januari   Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om marknadsföringsaktiviteter på sociala medier leder till ökad varumärkeskännedom bland konsumenter som tillhör generation X.    Metod: En kvantitativ metod med en deduktiv ansats tillämpades. LÄS MER

  2. 2. "Att läsa är jätteviktigt..." : En studie om vad elever 9-16 år väljer att läsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Petra Revemark; Marina Walldorf; [2021]
    Nyckelord :Läslust; läsundervisning; läsvanor; motivation; sociala medier.;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen var att få kunskap om vad elever läser, deras läsvanor och läslust i åldrarna 9-16 år, så att lärare och speciallärare ska kunna möta elevers intresse och entusiasm och stimulera deras läsutveckling. De tre frågeställningarna löd: Hur ofta och vad läser barn i åldern 9-16 år? Vad är elevers uppfattning om läsning? samt vad kan och brukar lärare göra för att motivera elevernas läsintresse? Vi har utgått från det sociokulturella perspektivet som menar att människan använder sig av sina olika resurser, såväl språkliga, intellektuella som fysiska för att ta till sig kunskap. LÄS MER

  3. 3. Berätta för att lära : Tell to Learn

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ebba Danckwardt-Lillieström; Steffanie Johansson; [2021]
    Nyckelord :storytelling; visuell storytelling; bilderbok; livsmedel; dramaturgisk kurva;

    Sammanfattning : Berättelser har funnits i urminnes tider där de använts för underhållning samt ett sätt att förmedla lärdomar. Alla berättelser bygger på någon typ av storytelling som innefattar en rad olika principer för att lyckas fånga mottagaren på olika sätt. LÄS MER

  4. 4. Karaktärmekanikers påverkan av designen för spelvärldar

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Lukas Ax; Alexander Tallnäs; [2020]
    Nyckelord :Phenomenology; queer; objekt; existence; game and level design; Fenomenologi; objekt; existens; spel och level design.;

    Sammanfattning : Följande text är en undersökning som tar upp relationerna mellan fenomenologi, queer, orientering, objekt, existens, spel- och leveldesign. Texten dyker ner i skapandet av karaktärer för spel med en inriktning inom filosofi och hur det kan användas för att designa spel. LÄS MER

  5. 5. "De är inte längre trögtänkta bönder" : En studie av pragmatiska betydelser i texter från populärvetenskapen och Nationalencyklopedin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Erik Berndtson; [2020]
    Nyckelord :Pragmatik; relevansteori; inferens; underhållande text; populärvetenskap; Nationalencyklopedin.;

    Sammanfattning : Denna undersökning analyserar mängden inferenser i texter från populärvetenskap och uppslagsverk. Inferenser har därför sammanställts från fyra artiklar, vilka berör de två ämnena Alexander den store och Slaget vid Kursk. LÄS MER