Sökning: "uppgiftsbaserad"

Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade ordet uppgiftsbaserad.

  1. 11. "Ju snabbare det går, desto bättre är det" : En studie om integrationshastighetens påverkan på nyckelpersoners uppfattning av företagsförvärv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Jansson; Lisa Henning; [2019]
    Nyckelord :Företagsförvärv; nyckelperson; hastighet; uppfattning; förvärvsuppfattning; integrationsprocess; integrationshastighet; human integration; uppgiftsbaserad integration;

    Sammanfattning : Kvarvarandet av nyckelpersoner är av stor vikt för ett företagsförvärvs framgång, något som i tidigare studier dock har visat sig vara svårt. En annan faktor som är mycket betydelsefull för ett lyckat förvärv är hastigheten på förvärvets integrationsprocess. LÄS MER

  2. 12. Impact of using mixed reality visualization to augment the exploration and analysis of water contamination events in a simulated car engine

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Terese Nothnagel; [2017]
    Nyckelord :Virtual Reality; Mixed Reality; Visualization; Quality control in engineering design; simulated car engine; user experience;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to understand the impact of virtual reality (VR) on user's performance and experience in practical industrial applications. In particular, I collaborated with Volvo Cars supporting their current engineering design practices. VR has the potential to augment and thereby improve a person's observational analysis. LÄS MER

  3. 13. Wayfinding ur ett serviceperspektiv : En studie av digitala artefakter i en företagsmiljö

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Linn Olsson; [2017]
    Nyckelord :UX; user experience; user research; tjänstedesign; digitala touchpoints; wayfinding;

    Sammanfattning : En utvärderande studie av digitala touchpoints i ett besöksflöde. Teorier som nyttjas i studien är mentala modeller, situerad kognition och externa reprepresentationer. I metodvalet utvärderas kontextuell design samt service walkthrough angående vilken metod som är mest lämplig. LÄS MER

  4. 14. Hur resonerar och kommunicerar elever i matematiksvårigheter vid beräkningar med bråktal? : How Pupils in Math Disabilities Communicate and Reason during Calculations involving Fractional Numbers

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Madeleine Järvstråt; [2016]
    Nyckelord :Task-based interview; fraction; math disabilities; uppgiftsbaserad intervju; bråk och matematiksvårigheter;

    Sammanfattning : The subject of this study is how pupils in math disabilities communicate and reason during calculations involving fractional numbers. The study comprises eight informants, two from eigth grade (a boy and a girl, 13 to 14 years old) and six from ninth grade (three girls and three boys, 14 to 15 years old) who all were considered to have math disabilities. LÄS MER

  5. 15. Task Based Language Teaching versus Presentation Practice Production : A Comparison of Two Language Teaching Methods

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för språk och kultur

    Författare :Rasmus Hellström; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract not available. ... LÄS MER