Sökning: "upplevelse i butik"

Visar resultat 1 - 5 av 63 uppsatser innehållade orden upplevelse i butik.

  1. 1. Upplevelseekvationen - när AI-teknik möter konsumenters värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Morris Holm; Emmelie Johansson; [2023]
    Nyckelord :Service logic; Resource interaction; the process of Value creation; Value in use; Outside-in perspective; Artificial Intelligence; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to increase knowledge about how AI in physical Retail has consequences for consumers' value creation. The importance of competence and knowledge in combination with technology is emphasized to enable improved customer experiences in physical retail. LÄS MER

  2. 2. Vad får medarbetaren att stanna? : En kvalitativ studie om medarbetarens upplevelse av medarbetarskap i sin butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Ida Liedberg; Felicia Berndtsson; [2023]
    Nyckelord :Co-workers; Co-workership; Co-workership wheel; staff turnover; retail trade; Swedish retail; Medarbetare; medarbetarskap; medarbetarskapshjulet; personalomsättning; detaljhandel; svensk detaljhandel;

    Sammanfattning : Bakgrund: Medarbetarskap är ett alltmer uppmärksammat begrepp som förekommer rikligt idet svenska arbetslivet. Medarbetarskap finns på alla arbetsplatser och det som skiljer åt är hur utvecklat det är. Den svenska handeln är näringslivets största arbetsgivare där detaljhandeln ingår. LÄS MER

  3. 3. Luxemosphere characteristics in luxury fashion e-commerce : Preserving the luxury atmosphere online

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Tiffany Khayyami; Amina Amin; [2022]
    Nyckelord :Luxury brand online; e-commerce; luxemosphere; web element; UI; Lyxvarumärke online; e-handel; luxemosphere; webbelement; UI;

    Sammanfattning : In today's society, the consumption of luxury goods online has increased rapidly over the last decade, and most luxury brands are established online. One of the main challenges is to offer a truly luxurious experience that every customer wants to have fulfilled, not only in a physical store but also online. LÄS MER

  4. 4. Hur kan köupplevelsen förbättras med ettnytt digitalt kösystem? : En studie med kombinationen av etnografiska fältstudier och enentreprenöriell ansats på Ica Maxi Östersund

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Kia Palmäng Esbjörnsson; [2021]
    Nyckelord :Kösystem; Självbetjäningssystem; Självbetjäningskassa; Köupplevelse.;

    Sammanfattning : Livsmedelsbranschen är en bransch där de tekniska lösningarna och självbetjäningssystem som stärker konsumenternas upplevelse i butiken ständigt utvecklas eftersom konsumenterna kräver det. För att vara konkurrenskraftig krävs det att en butik ligger före sina konsumenters behov och förväntningar. LÄS MER

  5. 5. Detection and Awareness of Short Alert Sounds in a Retail Environment : Towards using sonification to reduce shoplifting

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sebastian Holmqvist; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study is part of a larger research project at KTH Royal Institute of Technology that focuses on reducing theft and shoplifting in stores using sonification as a method of surveillance and preemptive measures. We believe that by triggering sounds when store visitors interact with goods, it is possible to notify the shoplifter that they are being monitored, without disturbing the regular customer. LÄS MER