Avancerad sökning

Visar resultat 31 - 35 av 206 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 31. Bara ny teknik eller faktiskt annorlunda? : En kvalitativ studie av VR-användares behov och tillfredställelser.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Mohamed Hassan; [2022]
    Nyckelord :Virtual Reality; uses and gratifications; medium theory; VR-headset; VR; Metaverse.;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to present the different needs that can arise before VR use,and gratifications obtained by consumption. This includes finding out what media content users consume in VR, their motivations for why they consume the selectedcontent, how the choice of VR before other medium affects situations or interaction, and they feel after a session in virtual reality. LÄS MER

  2. 32. “True crime, wine, bed by nine” : En kvalitativ intervjustudie om varför just kvinnor fängslas av podcasts om verkliga brott

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Ilina Alexandra; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Among the countless genres of entertainment, true crime has been rising in popularity over the last decade. In this study, I examine why women listen to true crime podcasts (a new emerging form of audio journalism). Using an audience reception model and a qualitative perspective, I investigate how they create meaning from the content. LÄS MER

  3. 33. ”Man måste vara hård och inte prata om sina känslor utan alltid vara stark”. : En kvalitativ intervjustudie om hur unga idrottsintresserade män uppfattar maskulinitet och den manliga kroppen på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Antonia Dahlgren; [2022]
    Nyckelord :Maskulinitet; manliga kroppen och Instagram;

    Sammanfattning : Studien undersöker unga idrottsintresserade mäns medieanvändning med fokus på maskulinitet och den manliga kroppens gestaltning, och även upplevelser kring hur unga män ser på maskulinitet, hur detta speglas på Instagram och påverkar dem.    Studiens syfte är att bidra med en fördjupad förståelse och kunskap kring hur unga män beskriver sin användning av Instagram med fokus på innehåll som gestaltar maskulinitet och den manliga kroppen. LÄS MER

  4. 34. Consumer preferences in video streaming

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Théo Dolou; Clara Jacoud; [2022]
    Nyckelord :Video streaming; consumer preferences; Uses and Gratifications Theory;

    Sammanfattning : Social media is the undisputed leader regarding video streaming consumption at an international level, to the detriment of SVOD services. We arrived at this observation trying to understand consumer behaviors regarding this phenomenon. Surprised by this, we sought to understand what motivates consumers to watch streaming video. LÄS MER

  5. 35. Nya tidens följa John : En kvantitativ studie om motiven till varför kvinnor följer influencers på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Jennie Hasselgren; Mathilda Peters; [2022]
    Nyckelord :Influencers; Uses and gratifications; Instagram;

    Sammanfattning : In a new media landscape, social media have become a new way of interacting for internet users. It has also given birth to new professions and new empowerments. One of the new existing players in the modified field of media is influencers.  Influencers affect people in a variety of ways, for instance in commerce and opinions. LÄS MER