Avancerad sökning

Visar resultat 41 - 45 av 206 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 41. Varumärken och influencersur mottagarnas perspektiv : En kvalitativ intervjustudie om företags samarbeten med influencers

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Sara Cedenblad; Elin Bentzlin Drotz; [2022]
    Nyckelord :Uses and gratifications; parasocial relation; varumärkesbyggande; Instagram; influencers; företag; mottagare;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utveckla en förståelse för mottagarnas upplevelse av företags samarbeten med influencers. Forskningsfrågorna för studien är: Hur upplever mottagarna behovstillfredsställelsen när företag samarbetar med influencers? och Varför uppstår en parasocial relation mellan mottagarna och företag? Det teoretiska ramverket är uses and gratifications samt parasocial relation. LÄS MER

  2. 42. Off-grid Online : A Mixed-Strategy Survey Study of the Facebook Community ‘Living Off-Grid in Spain’

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Marie Glad; [2022]
    Nyckelord :Off-grid living; Online communities; Collaborative media; Social media; Uses Gratifications; Community of Practice; Social learning; Climate crisis; Sustainability; Environmental movement;

    Sammanfattning : The aim of this study is to explore and understand the motivations for belonging to the Facebook community ‘Living Off-Grid in Spain’ and how collaborative media is used for facilitating off-grid living and societal change. Two main theoretical frameworks are used for analyzing the empirical material of this study. LÄS MER

  3. 43. Outage of Meta-owned Social Network Sites (SNS) - University students' experiences and insights for strategic communication practice and its relevance for social acceleration

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jie Yue; [2022]
    Nyckelord :university students; social media; social network sites; social acceleration; slipping slopes; uses gratifications theory; strategic communication; Hartmut Rosa; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis explores the socially constructed phenomenon that has arisen as a result of the proliferation of social network sites that has penetrated our daily lives. The qualitative study analysed how university students experienced the global outage of Facebook, Instagram and, WhatsApp on October 4th, 2021, because of the Meta-owned ecosystem of social media. LÄS MER

  4. 44. Museums and Digital Media. Potentials of Mobile Applications for Online Audience Engagement. : A Uses and Gratification Perspective on “MuseumStars”

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Linnéa Richter; [2022]
    Nyckelord :Uses and Gratification Theory; Mobile Application; Museums; Digital Media; Audience Development;

    Sammanfattning : Two topics currently lead the debates in the museum sector: audience development and the use of digital media. This study addresses these debates by investigating how gamified mobile applications can support engagement with museums’ topics. It examines the online audience and their motivations for the use of media. LÄS MER

  5. 45. Sociala mediers roll i en mindre fotbollsklubb : En fallstudie om Halmstads BK

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Maximilian Holm; Sebastian Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Social media; Football clubs; Small football clubs; Football supporters; Uses and Gratifications; Halmstads BK; Sociala medier; Fotbollsklubbar; Mindre fotbollsklubbar; Fotbollssupportrar; Uses and Gratifications; Halmstads BK;

    Sammanfattning : Användningen av sociala medier både för klubbar och supportrar har sett en snabb ökning i fotbollssammanhang. Syftet och målen med användningen mellan dem skiljer sig däremot, där fotbollsklubbar är ute efter en potentiell källa som uppmuntrar ekonomiska möjligheter. LÄS MER