Avancerad sökning

Visar resultat 36 - 40 av 206 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 36. Rest In Facebook : A Mixed Method Research on Digital Mourning Practices on Italian Facebook Public Pages Dedicated to Bereavement

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Aura Guerci; [2022]
    Nyckelord :Mourning; Facebook; Existentialism; Continuing Bonds; Italy; Public Pages; Death; Digital; Thanatechnology;

    Sammanfattning : This thesis aims to understand digital mourning practices on Italian Facebookpublic pages dedicated to bereavement, by studying how the users interact with eachother and the platform.Italian funerary rites are richly engraved in the culture, however, mourningpractices have been increasingly changing, especially in the last decade. LÄS MER

  2. 37. “Man måste alltid kolla baksidan av myntet också” : En kvalitativ studie om ovaccinerade unga vuxnas upplevelser kring myndigheternas      kriskommunikation om covid-19 vaccinet.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Benitah Barshamoun; [2022]
    Nyckelord :Crisis communication; media; young adults; unvaccinated; trust; authorities; attitudes; uncertainty; Kriskommunikation; medier; unga vuxna; ovaccinerade; tillit; myndigheter; attityder; ovisshet;

    Sammanfattning : Studier visar att attityder kan vara angelägna faktorer vid beslut om vaccinering samt att medier kan bidra till en minskad tillit för myndigheter och vaccin. Denna studie syftar till att förstå hur ovaccinerade unga vuxna mellan åldrarna 18 till 27 år har upplevt myndigheters kriskommunikation om covid-19 vaccinet samt vilka medier och informationskanaler som användes av intervjupersonerna under pandemin. LÄS MER

  3. 38. Engagerande innehåll : En studie om hur innehåll påverkar engagemang på företaget Estrids Instagram-konto

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Mathilda Elebjörk; [2022]
    Nyckelord :Engagement; Instagram; uses and gratification theory; social media; relationship marketing; Engagemang; Instagram; användarmodellen; sociala medier; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Med det ökade användandet av visuellt baserade sociala medier har Instagram blivit en viktig plattform för företag att skapa och stärka relationer med sina kunder. Genom att skapa innehåll baserat på kundens behov kan öka kundengagemanget vilket i sin tur har stor påverkan på kundrelationen och företagets försäljning. LÄS MER

  4. 39. Det moderna zappandet : En flermetodisk studie om kortformsmedievanor hos unga vuxna

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Olle Jonsson; Viktor Aronsson; [2022]
    Nyckelord :Uses gratifications; MAIN; TikTok; Instagram; Sociala medier; algoritmer; kortformsmedia; användarbeteende;

    Sammanfattning : Due to increased data caps, revolutions in mobile camera technology and a hyperconnected generation, video-centric social media services are rapidly becoming one of the most popular ways of consuming digital media. These services allow users to view, share and produce short-form media content at any time. LÄS MER

  5. 40. Varför tittar man på eSport? : En kvalitativ studie utifrån uses & gratifications om vad som leder till att publik tittar på eSport

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Filip Gustavsson; [2022]
    Nyckelord :ESport; audience; uses gratifications; gaming; Counter-Strike; ESport; publik; uses gratifications; gaming; Counter-Strike;

    Sammanfattning : Följande studie hanterar ämnet eSport. Med hjälp av uses & gratifications theory kommer eSportpublik studeras och analyseras, med syftet att förstå vilka motivationer som leder till att man vill titta på eSport. LÄS MER