Avancerad sökning
Visar resultat 36 - 40 av 206 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
36. Rest In Facebook : A Mixed Method Research on Digital Mourning Practices on Italian Facebook Public Pages Dedicated to Bereavement
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This thesis aims to understand digital mourning practices on Italian Facebookpublic pages dedicated to bereavement, by studying how the users interact with eachother and the platform.Italian funerary rites are richly engraved in the culture, however, mourningpractices have been increasingly changing, especially in the last decade. LÄS MER
37. “Man måste alltid kolla baksidan av myntet också” : En kvalitativ studie om ovaccinerade unga vuxnas upplevelser kring myndigheternas kriskommunikation om covid-19 vaccinet.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studier visar att attityder kan vara angelägna faktorer vid beslut om vaccinering samt att medier kan bidra till en minskad tillit för myndigheter och vaccin. Denna studie syftar till att förstå hur ovaccinerade unga vuxna mellan åldrarna 18 till 27 år har upplevt myndigheters kriskommunikation om covid-19 vaccinet samt vilka medier och informationskanaler som användes av intervjupersonerna under pandemin. LÄS MER
38. Engagerande innehåll : En studie om hur innehåll påverkar engagemang på företaget Estrids Instagram-konto
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Med det ökade användandet av visuellt baserade sociala medier har Instagram blivit en viktig plattform för företag att skapa och stärka relationer med sina kunder. Genom att skapa innehåll baserat på kundens behov kan öka kundengagemanget vilket i sin tur har stor påverkan på kundrelationen och företagets försäljning. LÄS MER
39. Det moderna zappandet : En flermetodisk studie om kortformsmedievanor hos unga vuxna
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Due to increased data caps, revolutions in mobile camera technology and a hyperconnected generation, video-centric social media services are rapidly becoming one of the most popular ways of consuming digital media. These services allow users to view, share and produce short-form media content at any time. LÄS MER
40. Varför tittar man på eSport? : En kvalitativ studie utifrån uses & gratifications om vad som leder till att publik tittar på eSport
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Följande studie hanterar ämnet eSport. Med hjälp av uses & gratifications theory kommer eSportpublik studeras och analyseras, med syftet att förstå vilka motivationer som leder till att man vill titta på eSport. LÄS MER