Sökning: "vad är en extern kund"

Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade orden vad är en extern kund.

  1. 6. Kvalitetsstandarder och värderingar

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Roa Eliwi; Sheima Eliwi; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Fler och fler företag har integrerat konceptet Corporate Social Responsibility, CSR i företaget. CSR är ett verktyg för att bygga förtroende mellan företaget och dess intressenter då konceptet innefattar allt från det interna arbetet med värdegrunder till det externa arbetet med sociala frågor. LÄS MER

  2. 7. Uppfattat eller inte? : En studie om omprofileringsproblematik vid uppfattningsgap

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Rebecca Wramdemark; Marie Eklund; [2013]
    Nyckelord :Omprofilering; varumärkesimage; varumärkesidentitet; integrerad marknadskommunikation; interaktion; uppfattning;

    Sammanfattning : På en marknad där fler och fler aktörer slåss om konsumenternas uppmärksamhet räcker det inte längre att konkurrera genom ett uppdaterat sortiment och aggressiv prissättning. Den ökade vikten av att förmedla mervärden till kunden har bidragit till att varumärkesbyggande fått ökad betydelse under de senaste åren. LÄS MER

  3. 8. Assessing the Total cost of ownership of ERP systems : Case study analysis on the factors behind customer costs in recent minor implementations

    Master-uppsats, Ekonomiska informationssystem

    Författare :Göran Rydgård; Nils Palmberg; [2010]
    Nyckelord :ERP; TCO; Total Cost of Ownership; Acando;

    Sammanfattning : This master’s thesis presents a model for calculating the total cost of ownership (TCO) of relatively small ERP implementations, including two years of running the system. The main factors affecting the cost items in the model are also analyzed, based in part on four case projects that the consultancy company Acando has carried out recently and in part on literature. LÄS MER

  4. 9. Affärsutveckling, lönsamhet och tillväxt i små tillverkande företag : Kan banken bli en strategisk affärspartner och agera som katalysator för tillväxt i det lokala näringslivet?

    Kandidat-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomi

    Författare :Christoffer Rutgersson; [2009]
    Nyckelord :affärsutveckling; lönsamhet; tillväxt; sme; smf; företag; styrelse;

    Sammanfattning : Denna rapport analyserar hur små tillverkande företag arbetar med affärsutveckling och hur det påverkar lönsamhet och tillväxt. Examensarbetet ingår som ett delprojekt i forsknings- och utvecklingsprojektet Business Navigator[1] som syftar till att ta fram ett koncept för ett IT-stöd som kan fungera som färddator för små och medelstora företag i deras affärsutveckling. LÄS MER

  5. 10. Inside-out : En studie om intern varumärkesutveckling

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Frida Bergström; Malin Nilsson; [2009]
    Nyckelord :intern marknadsföring;

    Sammanfattning : I och med att marknader blir allt mer mättade och produkter allt mer homogena blir pressen större på företagen att genom sin kundinriktade personal tillföra ett mervärde till produkterna. Detta ökar det totala värdet för kunden och särskiljer ett företag från dess konkurrenter. LÄS MER