Sökning: "vad är ett formella samtal"

Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade orden vad är ett formella samtal.

  1. 6. Frihet att utforma uppdraget : En studie om specialpedagoger och speciallärares samarbete, arbetsuppgifter och visioner om framtiden

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Anna Hult Nilsson; Elisabeth Lindborg; [2018]
    Nyckelord :arbetsuppgifter; förebyggande arbete; samarbete; speciallärare; specialpedagog;

    Sammanfattning : Problemformulering: Specialpedagoger och speciallärares samarbete och arbetsuppgifter skiljer sig åt i den svenska skolan. Syfte: Syftet med föreliggande studie är att bidra med kunskap om vad samarbete mellan specialpedagoger och speciallärare karaktäriseras av och vilka arbetsuppgifter som är knutna till respektive yrkesgrupp. LÄS MER

  2. 7. Att utvecklas som ledare : En kvalitativ studie om möjligheterna till ledarskapsutveckling genom medarbetarsamtal

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anton Ryberg; Tove Söderström; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ledarskapsutveckling anses av många företag vara ett verktyg för att öka en organisations konkurrenskraft; denna utveckling sker vanligen genom kurser och utbildningar. Ett stående problem som har uppdagats gällande dessa kurser och utbildningar rör sammanhanget som de genomförs i. LÄS MER

  3. 8. Får man spela får om man är utvecklingsstörd : De begränsningar som kan finnas i teaterarbetet med funktionsnedsatta

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Annika Gindin; [2016]
    Nyckelord :dramapedagogik; funktionsnedsättning; teater inom daglig verksamhet; LSS; konstpedagogiskt perspektiv; utvecklingsstörda skådespelare; individens rätt till estetiskt uttryck;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur en teatergrupp inom en kommunal daglig verksamhet hanterar de etiska dilemman som kan uppstå med utvecklingsstörda skådespelare som har insatsen Daglig verksamhet enligt LSS. Detta är en kvalitativ studie med en hermeneutisk ansats som undersöker vilka etiska dilemman och andra upplevda svårigheter som drama-/teaterledare kan komma att ställas inför under arbetet med teater för funktionsnedsatta, samt de resonemang som förs kring handlingsalternativ. LÄS MER

  4. 9. ”Alla får inte samma läxa”

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Stefan Soomro; [2016]
    Nyckelord :läxa; läxpolicy; framgångsfaktor; socialkonstruktionism; specialpedagog;

    Sammanfattning : SammanfattningStefan Soomro (2016). "Alla får inte samma läxa". ("Not everyone gets the same homework".) Specialpedagogprogrammet, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskola. LÄS MER

  5. 10. De sociala nätverkens betydelse för sfi, litteracitet och språkanvändning och språkanvändning. Några aspekter ur åtta kortutbildade somaliers livsberättelser.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Malin Nordkvist; [2014-08-27]
    Nyckelord :litteracitet; sociala nätverk; sfi; korttidsutbildade; alfabetisering;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker tre olika aspekter i åtta kortutbildade somaliers livsberättelser, nämligen deras syn på litteracitet, sfi-undervisningen och deras möjligheter att praktisera svenska utanför undervisningen. Genom samtalsintervjuer med åtta korttidsutbildade somalier utifrån ovanstående aspekter utforskas hur de utifrån sin sociala situation ser på möjligheten att praktisera sitt nya språk, hur de beskriver synen på och behovet av litteracitet och hur de själva uppfattar sig kunna påverka den formella sfi-undervisning som de deltar i. LÄS MER