Sökning: "vad är kundanpassning"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden vad är kundanpassning.
1. Internt digitaliserat pallhanteringssystem : En kvalitativ studie om hur ett internt digitaliserat pallhanteringssystem kan bidra till ekologisk och ekonomisk hållbarhet, samt implementeringens utmaningar därtill
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Till följd av ökade handelsvolymer har användandet av pallar kommit att öka. Hantering av pallar har därför blivit en viktig del i verksamheter, där digitala pallhanteringssystem lyfts som ett hjälpmedel för effektivitet. LÄS MER
2. Användning av Lean för en mer förutsägbar produktionsprocess
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : DISAB Vacuum Technology AB (DISAB) tillverkar vakuumsystem för att skapa en spill- och dammfri industriell arbetsmiljö. I Eslöv, där det huvudsakligen tillverkas mobila systemen i form av vakuumlastare, står DISAB inför utmaningar vad kommer till produktionen av vakuumlastare. LÄS MER
3. Scaling Up Customer Project Management : The Role of Customisation
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Many organisations aim to grow and increase their profitability, yet not many start-ups manage to survive beyond birth. The transformation into a well-established enterprise is generally seen as a big obstacle to tackle. LÄS MER
4. Skapandet av kundrelationer genom digitaliseringen : Med inriktning på redovisnings- och revisionsbranschen
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Kunder har historiskt kunnat besöka företag för att interagera och tillämpa tjänster. Idag sker en stor del av den kontakten digitalt vilket skapar nya möjligheter och begränsningar för företagen vid skapandet av kundrelationer (FAR 2016). LÄS MER
5. Kundanpassning av Software as a Service : Fallstudie på ett svenskt IT-företags affärsmodell
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Industriell EkonomiSammanfattning : Syfte –Syftet med denna rapport var att undersöka två block uraffärsmodellen, värdeerbjudande och intäktsmodell, för programutvecklande företag, verksamma inom B2B och SaaS. Konkret har det undersökts vilken nivå av kundanpassning som är attraktiv för kunderna till programvaruutvecklande företag, samt hur kundanpassning bör integreras i säljarens värdeerbjudande. LÄS MER