Sökning: "vad betyder påverka"
Visar resultat 26 - 30 av 149 uppsatser innehållade orden vad betyder påverka.
26. Effect of biofilm thickness and carrier type on the performance of anaerobic moving bed biofilm reactors (AnMBBRs)
Master-uppsats, Lunds universitet/Kemiteknik (CI)Sammanfattning : The anaerobic moving bed biofilm reactor (AnMBBR) is a wastewater treatment process that has shown effective for the treatment of industrial wastewaters. As the AnMBBR is a biofilm process, nutrients, products, etc. must be transported through the biofilm. The thickness of the biofilm may, therefore, impact the process. LÄS MER
27. Nitrifikation i biofilmen i en IFAS
Master-uppsats, Lunds universitet/Kemiteknik (CI)Sammanfattning : Ökande belastningar, hårdare krav på avloppsreningsverk och ytbegränsningar skapar ett behov av kompakta, effektiva processlösningar. En sådan lösning är en Integrated Fixed film Activated Sludge (IFAS) som kombinerar en aktivslam (AS) med en biofilmsprocess. LÄS MER
28. Utanför tillsammans? : En allmän litteraturstudie om dagverksamheters betydelse för individer med psykiatriska funktionshinder
Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Institutionen för socialvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Den vanligaste anledningen att personer med psykiatriska funktionshinder lämnar hemmet är för att besöka en dagverksamhet. Samtidigt kritiseras dagverksamheter för att vara stigmatiserande. Forskning inom området återger en i stora drag homogen bild av dagverksamheters betydelse för individen där positiva aspekter lyfts fram. LÄS MER
29. Förvärv inom 3PL-industrin - En studie som undersöker förvärvsaspekter och kandidater för en mindre 3PL-aktör
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inom 3PL-branschen finns det många aktörer, stora som små, som tillhandahåller logistiska tjänster för företag och sköter kedjan från lagerhantering och transport till slutkund. Logistikbranschen växer år för år i Sverige och omsätter idag närmare 60 miljarder kronor. LÄS MER
30. Inget förtroende, Inget köp : En studie hur förtroendet för influencers påverkar konsumtionsvanor
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Within today's society, social media has grown to become a more common thing than most. In Sweden, almost 83 % of the population use social media. With this marketing growth, a role that have become more common is the term ‘influencer’. LÄS MER