Sökning: "vad driver lojalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden vad driver lojalitet.

  1. 1. Vad driver lojalitet i fotbollsklubbarna AIK, Djurgården & Hammarby?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Brodin; Simon Freed; Joel Samuelsson; [2019]
    Nyckelord :Brand Image; Brand Loyalty; Fotbollslag; Associationer; Supportrar; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Vad driver lojalitet i Stockholmsklubbarna AIK, Djurgården och Hammarby? - En fallstudie som undersöker Stockholmsklubbarnas Brand Image och Brand Loyalty genom flermetodsforskning Seminariedatum: 2019-06-04 Kursnamn: FEKH29 - Examensarbete i Marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Gustav Brodin, Simon Freed och Joel Samuelsson. Handledare: Burak Tunca Nyckelord: Brand Image, Brand Loyalty, Fotbollslag, Associationer, Supportrar Syfte: Undersöka fotbollsklubbarna AIK, Djurgårdens IF och Hammarby IF ́s Brand Image samt Brand Loyalty och studera sambanden mellan dessa. LÄS MER

  2. 2. Strävan efter den enhetliga livsstilen. En kvalitativ studie kring Generation Y:s attityd, attraktion och drivkraft gentemot arbetslivet.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Erika Klaus; Caroline Thernström Florin; [2017]
    Nyckelord :motivation in workplace; work-life balance; identitet; individualisering; Generation Y; Millennials; workplace engagement; Employer attractiveness och Employer Branding.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att söka ökad förståelse för vad som driver Generation Y vid val av arbetsgivare och det har vi studerat närmare utifrån två övergripande frågeställningar: Vilka är målgruppens grundläggande attityder till arbetslivet? och Vad attraherar målgruppen vid val av arbetsgivare? För att besvara dessa frågor har vi genomfört en kvalitativ studie, dels med enskilda intervjuer med fyra personer som är relativt nya i arbetslivet, dels genom en fokusgruppintervju med sex personer som är i början av det arbetssökande skedet. Vi valde att avgränsa vår målgrupp till ekonomistuderande vid Lunds Universitet. LÄS MER

  3. 3. Lojalitet och de svenska bankerna: En kvantitativ studie om vad som driver kundlojalitet på den svenska bankmarknaden idag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Lindberg Hansen; Emelie Nortén; Jacob Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :CSR; teknikmognad; kundlojalitet; Lojalitet; e-lojalitet; bank; online; servicekvalitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Lojalitet och de svenska bankerna - En kvantitativ studie om vad som driver svenska bankkunders lojalitet Seminariedatum: 12 januari 2017 Ämne/kurs: FEKH29, Business Administration: Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 högskolepoäng. Författare: Emelie Nortén, Caroline Lindberg Hansen, Jacob Gustafsson Handledare: Johan Jansson Nyckelord: lojalitet, e-lojalitet, bank, online, servicekvalitet, CSR, teknikmognad, kundlojalitet Syfte: Studiens syfte är att genom en kvantitativ undersökning studera hur de upplevda CSR- insatserna, den upplevda servicekvaliteten och den egna teknikmognaden påverkar svenska kunders lojalitet till sin bank, utifrån konsumentens perspektiv. LÄS MER

  4. 4. Klädbranschens nya spelplan – en kvalitativ studie om vad som driver lojalitet inom e-handeln av kläder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olle Heimer; Robin Hyder; Ludvig Olsson; [2014]
    Nyckelord :E-commerce; e-loyalty; e-trust; e-satisfaction and brands; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka vad som får konsumenter inom klädbranschen att bli tillfredsställda och vad som driver e-lojalitet och således återköp inom detta verksamhetsområde.... LÄS MER

  5. 5. Kunden i centrum - En kartläggning av intäktsdrivare i anläggningsmaskinsbranschen

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eva Frövén; Charlotte Svegelius; [2008-03-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Verksamheter möter allt hårdare ekonomiska krav och är under ständig utveckling. Under de senaste årtiondena har samhället gått ifrån stordrift där marknaden erbjöds vad som tillverkades till att bli mer kundorienterat med köparen i centrum. LÄS MER