Sökning: "varför internationalisering"
Visar resultat 21 - 25 av 38 uppsatser innehållade orden varför internationalisering.
21. Vägen till Latinamerika : En studie om svenska små och medelstora företags engagemang i den mexikanska och brasilianska marknaden
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka varför och hur svenska små och medelstora företag engagerar sig och utvecklas på den mexikanska respektive brasilianska marknaden. Dessutom ämnar studien undersöka vilka barriärer som företagen har stött på och vilka faktorer som kan underlätta företagens affärsverksamhet på de berörda marknaderna. LÄS MER
22. Kultur - så gör vi här! : En studie om företags hållbara relationer över kulturella gränser
Magister-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Globaliseringen som skett har lett till en större global konkurrens. Den globala konkurrensen har drivit många svenska företag till en internationalisering. För ett svenskt tillverkande företag som är utsatt för konkurrens kan det bli aktuellt att förlägga produktionen i ett land med lägre produktionskostnader. LÄS MER
23. Cykelhanken™En innovativ produkt för internationalisering? : – En undersökning om efterfrågan på en innovativ cykelprodukt pådelar av den svenska och europeiska marknaden
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Varför behövs denna undersökning? Då det vid produktlansering är känt att ett stort antal misslyckas med att uppfylla marknadens behov av produkter är det vid lansering ochpatentering av nya innovationsprodukter vitalt att undersökamarknadens behov av produkten. På så sätt går det att möjliggöra ettpositivt utfall och nå en stabil marknadsposition. LÄS MER
24. Internationalisering inom life science : Fallstudier av Uppsalaföretagen Biotage, Olink och Orexo
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Life science sysselsätter i Uppsala 4500 personer varav 60% arbetar på de fyra största företagen. Branschen är forskningsintensiv och producerar bland annat läkemedel och produkter till läkemedelsbolag och akademiska institutioner. Produkterna är nischade och företagen måste ofta vara globala redan från start. LÄS MER
25. Varför väljer små svenska företag att internationalisera sig och hur ser internationaliseringsprocessen ut?
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Sedan 1980-talet har villkoren för företag att överleva på marknaden förändrats. Vad som förutspås är att inte ens de största företagen med de största hemmamarknaderna kommer att överleva på enbart försäljning i hemlandet. LÄS MER