Sökning: "vehicle communication"

Visar resultat 16 - 20 av 346 uppsatser innehållade orden vehicle communication.

  1. 16. A changing energy security environment – a review of alternative energy carriers for light duty vehicles

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Julia Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Supply chain; Logistic; Energy security; Light duty vehicle;

    Sammanfattning :   The increasing energy demand and its impact on the climate around the world has evoked several sectors´ efforts in order to develop and implement sustainable technologies. Political incentives and companies go toward great changes when it comes to reduction of energy sources from fossil-origins in order to reduce greenhouse gas emissions and achievement of energy security. LÄS MER

  2. 17. Vehicle systems representation through product architecture views

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Amey Anjankar; Akshay Mohan; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis aimsto identify and propose suitable product architecture views in order to facilitate efficient cross-functional communication and collaboration on architecture-related tasks. It thereby focuses on the relationships between components of a system while determining a suitable level of detailing which is called level of abstraction for the relationships the components share. LÄS MER

  3. 18. Gemensamt Gränssnitt För Obemannade Enheter : En explorativ studie om framtida armburna gränssnitt inom militären för avsutten spaning i högrisksituationer för markförband

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Moamia Gideskog; Agnes Wide; [2023]
    Nyckelord :unmanned systems; human-agent-team; cognitive workload; unmanned ground vehicle; levels of automation; Autonoma fordon; UGV; gränssnitt; situationsmedvetenhet; avsutten spaning; kognitiv arbetsbelastning;

    Sammanfattning : Den snabba utvecklingen av autonomi och fjärrstyrning för obemannade enheter har lett till ett behov inom militären att utforska samspelet mellan användare och olika obemannade enheter, för att kartlägga behov för framtida gränssnitt. Det finns ett tydligt behov av alternativa gränssnitt till de handhållna styrdon som används i dagsläget, då dessa har visat sig ha begränsningar gällande situationsmedvetenhet och kognitiv förmåga hos operatören - något som är särskilt viktigt i högrisksituationer. LÄS MER

  4. 19. A GPU Implementation of Kinodynamic Path Planning in Large Continuous Costmap Environments : Using Dijkstra's Algorithm and Simulated Annealing

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för ingenjörsvetenskap och fysik (from 2013)

    Författare :Robin Larsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Path planning that takes kinodynamic constraints into account is a crucial part of critical missions where autonomous vehicles must function independently without communication from an operator as this ensures that the vehicle will be able to follow the planned path. In this thesis, an algorithm is presented that can plan kinodynamically feasible paths through large scale continuous costmap environments for different constraints on the maximum allowed acceleration and jerk along the path. LÄS MER

  5. 20. A Virtual Reality-Based Study of Dependable Human-Machine Interfaces for Communication between Humans and Autonomous or Teleoperated Construction Machines

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Nikita Sunding; Amanda Johansson; [2023]
    Nyckelord :VR; virtual reality; eHMI; HMI; Human Machine Interfaces; HMI design; Autonomous; Construction machine; machine; Autonomous vehicle; Vehicle-to-pedestrian communication; teleoperated machine; teleoperation; pedestrian; External human-machine interface; Dependability; Dependable Human Machine Intrefaces;

    Sammanfattning : The study aimed to identify and analyse methods for establishing external communication between humans and autonomous/teleoperated machines/vehicles using various Human-Machine Interfaces (HMIs). The study was divided into three phases. LÄS MER