Sökning: "vetenskapliga artiklar marknadsföring"
Visar resultat 26 - 30 av 89 uppsatser innehållade orden vetenskapliga artiklar marknadsföring.
26. Krav vid val av tredjepartslogistiksaktör : En fallstudie genomförd på AA logistik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : Under en lång tidsperiod har transportering av gods förekommit och i dagens samhälle blir det allt mer vanligt att man anlitar en tredjepartslogistik-aktör (TPL-aktör) som sköter hela eller delar av ett företags distribution. Fallföretaget i denna studie är en nyetablerad TPL-aktör som idag inte nått ut till så många kunder som önskat. LÄS MER
27. Städer som varumärken
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Städer som varumärken Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Seminariedatum: 2017-06-02 Författare: Shante Bedrosian, Valdrin Maloku & Tobias Wallander. Handledare: Lars Carlman. Nyckelord: City Branding, Place Branding, Startup-företag, Intressenter, Varumärken. LÄS MER
28. Traditionella media i en modern tid: ett ledningsperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ge ett ledningsperspektiv på hur de traditionella mediernas betydelse har förändrats efter senaste årens utveckling, samt att bidra till en ökad förståelse av hur en marknadsförare bör tänka när de ska välja vilka kanaler de ska marknadsföra sig i. Vår analys grundar sig på vetenskapliga artiklar samt empiriskt material från de intervjuer som vi har fört. LÄS MER
29. ”Less is more” – En studie om Scandi Styles betydelse utifrån ett konsumentkulturperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: ”Less is more” – En studie om Scandi Styles betydelse utifrån ett konsumentkulturperspektiv Seminariedatum: 2017-01-12 Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Jessica Holmqvist, Petter Neldemo, Lisa Örtegren Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Ambi-Brands, Consumer Culture Theory, Consumer Identity Projects, Fashion Theory, Style Codes, Group Identity Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka hur Scandi Style uttrycks och, med utgångspunkt från CCT och Fashion Theory, studera hur denna modestil kan användas för att skapa en unik och social identitet. Metod: En kvalitativ studie har gjorts i uppsatsen, som har baserats på ett hermeneutiskt tillvägagångssätt tillsammans med etnografiska inslag. LÄS MER
30. Kritiska framgångsfaktorer vid outsourcing av sociala medier : En fallstudie om faktorer som påverkar resultatet vid outsourcing
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Sociala medier är en del av vår vardag och för många företag är sociala medier ansiktet utåt. Sociala medier fungerar inte som traditionell reklam eller annonsering och därmed krävs det en hel del från företagen i form av tid, resurser, kunskap och engagemang. LÄS MER