Sökning: "vetenskapliga artiklar marknadsföring"

Visar resultat 26 - 30 av 89 uppsatser innehållade orden vetenskapliga artiklar marknadsföring.

  1. 26. Krav vid val av tredjepartslogistiksaktör : En fallstudie genomförd på AA logistik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Chera Dahir; Abdela Zildzic; [2017]
    Nyckelord :Logistics service providers; third party logistic; air freight; supply chain management; outsourcing; requirements; order winner; marketing.; tredjepartslogistikaktör; flyggodslogistik; tjänsteföretag inom logistik; supply chain management; outsourcing; urvalskriterier; ordervinnare; marknadsföring.;

    Sammanfattning : Under en lång tidsperiod har transportering av gods förekommit och i dagens samhälle blir det allt mer vanligt att man anlitar en tredjepartslogistik-aktör (TPL-aktör) som sköter hela eller delar av ett företags distribution. Fallföretaget i denna studie är en nyetablerad TPL-aktör som idag inte nått ut till så många kunder som önskat. LÄS MER

  2. 27. Städer som varumärken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Valdrin Maloku; Shante Bedrosian; Tobias Wallander; [2017]
    Nyckelord :City Branding; Place Branding; Start-up companies; Stakeholders; Brands.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Städer som varumärken Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Seminariedatum: 2017-06-02 Författare: Shante Bedrosian, Valdrin Maloku & Tobias Wallander. Handledare: Lars Carlman. Nyckelord: City Branding, Place Branding, Startup-företag, Intressenter, Varumärken. LÄS MER

  3. 28. Traditionella media i en modern tid: ett ledningsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Philip Persson; Fredrik Gustavson; Henric Berntson; [2017]
    Nyckelord :TV-reklam; Print; Digital Marknadsföring; Synergieffekter; Traditionell Marknadsföring.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ge ett ledningsperspektiv på hur de traditionella mediernas betydelse har förändrats efter senaste årens utveckling, samt att bidra till en ökad förståelse av hur en marknadsförare bör tänka när de ska välja vilka kanaler de ska marknadsföra sig i. Vår analys grundar sig på vetenskapliga artiklar samt empiriskt material från de intervjuer som vi har fört. LÄS MER

  4. 29. ”Less is more” – En studie om Scandi Styles betydelse utifrån ett konsumentkulturperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Petter Neldemo; Jessica Holmqvist; Lisa Örtegren; [2017]
    Nyckelord :Ambi-Brands; Consumer Culture Theory; Consumer Identity Projects; Fashion Theory; Style Codes; Group Identity; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: ”Less is more” – En studie om Scandi Styles betydelse utifrån ett konsumentkulturperspektiv Seminariedatum: 2017-01-12 Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Jessica Holmqvist, Petter Neldemo, Lisa Örtegren Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Ambi-Brands, Consumer Culture Theory, Consumer Identity Projects, Fashion Theory, Style Codes, Group Identity Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka hur Scandi Style uttrycks och, med utgångspunkt från CCT och Fashion Theory, studera hur denna modestil kan användas för att skapa en unik och social identitet. Metod: En kvalitativ studie har gjorts i uppsatsen, som har baserats på ett hermeneutiskt tillvägagångssätt tillsammans med etnografiska inslag. LÄS MER

  5. 30. Kritiska framgångsfaktorer vid outsourcing av sociala medier : En fallstudie om faktorer som påverkar resultatet vid outsourcing

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Jenny Andersson; [2017]
    Nyckelord :sociala medier; outsourcing; marknadsföring; kreativa konsumenter;

    Sammanfattning : Sociala medier är en del av vår vardag och för många företag är sociala medier ansiktet utåt. Sociala medier fungerar inte som traditionell reklam eller annonsering och därmed krävs det en hel del från företagen i form av tid, resurser, kunskap och engagemang. LÄS MER