Sökning: "vetenskapliga artiklar marknadsföring"

Visar resultat 31 - 35 av 89 uppsatser innehållade orden vetenskapliga artiklar marknadsföring.

  1. 31. Svenska fastighetsmäklarkontors syn på sociala medier som marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :John Andersson; Niklas Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Sociala medier; Marknadsföring; Fastighetsmäklarkontor; Sverige;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Svenska fastighetsmäklarkontors syn på sociala medier som marknadsföringskanal. Författare: John Andersson och Niklas Nilsson Handledare: Johan Netz Ämne: Kandidatuppsats i företagsekonomi Problemformulering: Då fastighetsmäklarkontor arbetar i en konservativ bransch men vill vara nytänkande, är användningen av sociala medier ett steg i den riktningen. LÄS MER

  2. 32. Mirror mirror on the wall, will sponsorship help my brand equity grow tall? : Hur konsumenter uppfattar ett varumärke vid sponsring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Fredrik Lundberg; Daniel Johansson; [2016]
    Nyckelord :Marketing communication; sponsoring; brand equity; brand awareness; brand image.; Marknadskommunikation; sponsring; varumärkeskapital; varumärkesmedvetenhet; varumärkesimage;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna studie är att undersöka hur sponsring påverkar konsumenters uppfattning av ett varumärke. Metod Genom ett deduktivt synsätt har litteratur och vetenskapliga artiklar analyserats för att skapa en översikt av tidigare forskning. LÄS MER

  3. 33. Framtidens matkasse online : - Att plocka en egen eller att köpa en färdigplockad matkasse på internet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Mikael Salmén; Pontus Vindahl; [2016]
    Nyckelord :Livsmedel; e-handel; matkasse; självplockad matkasse; färdig matkasse; inkludering- och exkluderingsteorin;

    Sammanfattning : Syfte Inom ett aktuellt ämne har vi valt att implementera en teori om inkludering och exkludering av produkter för att undersöka om denna teori håller inom en ny produktkategori. Vårt syfte lyder som följer; Givet detta är vårt syfte att förstå de faktorer som förklarar hur konsumenten väljer att inhandla livsmedel online. LÄS MER

  4. 34. Individanpassad Marknadsföring -Uppskattat eller ett hot mot konsumenters integritet?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Hallner; Sofie Berggren; Yasmine Ströberg; [2016]
    Nyckelord :Facebook; integritet; köpbeteende; Individanpassad marknadsföring: CRM; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Personalized Marketing- do consumers appreciate it or is it a threat against integrity? Seminar date: 2016-01-15 Course: FEKH29, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, Undergraduate level, 15 University Credits Points (UPS) Authors: Sofie Berggren, Anna Hallner & Yasmine Ströberg Advisor: Magnus Lagnevik Key words: Personalized marketing, CRM, buying behavior, integrity, Facebook Purpose: The purpose of this paper is to investigate how consumers perceive personalized marketing on Facebook and how it affects their buying behavior online. The thesis focuses on consumer’s attitudes, preferences and behavior while being exposed to this kind of advertising. LÄS MER

  5. 35. Användandet av mänskliga modeller i bostadsannonser : En undersökning gällande spekulanters preferenser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Victor Aghester; Alfred Gunnarsson; [2016]
    Nyckelord :Marknadsföring; Innovation; Fastighetsmäklarbranschen; Modellanvändning; Differentiering; Genustillhörighet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att analysera spekulanters preferenser beträffande foton i en annons, för att skapa en förståelse för effekten av att använda sig av mänskliga modeller.   Metod: En experimentell studie med ett deduktivt synsätt där analyser av vetenskapliga artiklar och litteratur har utförts för att ge en god överblick av tidigare forskning. LÄS MER